Lagu popular bila menjelang Ramadhan


Salam... semoga semua berada didalam keadaan yang sihat, walaupun pasukan Bola Negara "Harimau Malaya" kecundang di tangan "Singa pura-pura" oopsss!! (Drama king kong betul) Apa-apa pun aku tetap dengan rasa bangga hati nak ucapkan "TAHNIAH" juga kepada team kebangsaan kita... tapi paling aku tabik spring ialah pada Safee Sali.. (dalam ramai-ramai pemain aku tengok dia jer yang benar-benar ikhlas untuk menjuarakan Malaysia) tapi tak pe jangan la bersedih, bak kata pepatah (nak sedapkan hati he he he) kita lum ada rezeki... jadi sabor jer le bebanyak ye.. kita tunggu lagi 4 tahun...

Sebenarnya bukan la aku nak tulis pasal bola ni... ini lebih penting dari bola.. PUASA... lagi beberapa hari jerk lagi kita nak mula berpuasa... so macam-macam persiapan la kan... tapi setiap kali puasa mesti dah nak dekat-dekat masuk waktu berbuka puasa... semua akan duduk depan TV dan ramai-ramai tengok jadual waktu berbuka... betul tak?? Betul kan... Selama aku hidup 40 tahun ni... setiap kali datang nya puasa pasti akan ada lagu-lagu yang menggembalikan nostalgia bulan puasa ketika zaman kanak-kanak aku dulu... aku pasti ramai yang memang kenal sangat lagu-lagu yg di mainkan di kaca tv... jadi bila terkenang lagu tu aku pun nak share dengan korang semua... lagu-lagu ni... (walaupun takde berbentuk nasyid sekarang ni, yg kadang-kadang dah macam bunyi lagu koboi dgn gazal pulak aku dengo.. ye la ada ke lagu-lagu ketuhanan ni siap ada rap-rap... aku rasa tak sesuai la... ) supaya suk bila korang lak dah ada anak cucu, boleh la bagi tau derang lak... bagi korang-korang yang muda belia ni, kalau tak pasti lagu mana yang aku maksudkan.. cuba tanya ayah dan mak korang, mesti lah derang penah dengo lagu-lagu ni bila bulan puasa... tak caya tanya nanti ok...Zasssssssssssss layan jom:

So jom kita dengarkan lagu-lagu dari koleksi komposer British Ron Goodwin....

Antara lagu-lagu beliau yang popular adalah:

Barefoot Girl
Ron Goodwin & His Orchestra
The Moon & I
Arabian Night
Old Beirut
Journey To Damascus







Ronald Alfred Goodwin (17 February 1925 – 8 January 2003) was a British composer and conductor known for his film music. He scored approximately 70 films in a career lasting over fifty years. His most famous works included Where Eagles Dare, Battle of Britain, 633 Squadron and Operation Crossbow.


Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

No comments:

Post a Comment