Cucur Badak

Satu petang Kudin pergi ke gerai kuih Kak Limah (ni bukan hantu kak limah tau). Si Kudin ni kadang-kadang sengal jugak... kononya nak buat baik le dengan Kak Limah. Pilih punya pilih nak dekat semua jenis kuih dia tanya pada si Kak Limah.. 

Kudin: Kak Limah bagi karipap seringgit, kuih lepat seringgit.
Kak Limah: Lagi? 
Kudin: Hmm tu kuih apa tu kak? Sambil tujuk kat cucur udang
Kak Limah: Oh yang tu kuih cucur udang nak ke?
Kudin: Aa ah! Bagi la singgit. Satu lagi yang tu cucur badak
Kak Limah pun bungkus ler semua kuih yang dipesan oleh Kudih. Tiba-tiba si Kudin bersuara
Kudin: Kak Limah, ni cucur udang kan? Mana udangnya?? (dengan nada sengal)
Kak Limah: Oooh! Cucur udang, tak ada udang ko bising ye!!? Habis tu cucur badak tu, takde badak pun tak pulak kok bising!! 
He he he nasib baik si Kudin berada 50 meter dari gerai Kak Limah, kalau tak dah lama kena pelangkung dengan senduk. 


Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

No comments:

Post a Comment