Nak kata hantu bukan, alien pun bukan, apa kebenda ni??

Korang pernah tak tengok cerita Predator? Dalam citer2 tu bila dia datang tiba-tiba jer muncul dari mana-mana tul tak?? Ha tapi yg aku nak tunjuk ni bukanlah Predator Alien tu, tapi lebih kurang macam tu cuma ni predator orang... Kenapa tak percaya?! Lek.. jap lagi korang tengok gambar2 kat bawah ni... Nama dia Liu Bolin a.k.a China Invisible Man, dia mula berjinak2 menjadi IM ni selepas kerajaan China menganiaya para2 artis (pelukis di negara tu). Dan apa yg dia buat tu, adalah sebagai protes terhadap kerajaan negara dia. Lama kelamaan dah jadi macam kerja seni dia pulak. Untuk pengetahuan korang, IM ni akan ambil masa 10 jam untuk setiap sesi pengambaran, 10 jam tu nak cat badan dia la kan, utk pastikan ia betul2 kelihatan hidup (cuma kalau boleh dia tak mau orang perasaan dia ada kat situ ~ lagi orang tak perasaan lagi bagus la penyamaraan dia kaedahnya). Pernah sesekali orang ramai yang lalu lalang, tak perasaan pun kewujudan dia kat situ, sampailah dia bergerak atau orang tu pergi dekat2... malangnya kekretifan dia tak dihargai oleh negaranya, tapi hasil seni dia ni telah mendapat pujian dari negara luar... hemmm.. kira nasib dia ni macam pepatah "Anak di rumah mati kebuluran, kera di hutan siap disusu-susukan..." he he he (ubah sket)... so kalau ada producer2 nak wat filem ala-ala citer Predator, panggil la dia ni berlakon, grenti melotup! kwang!kwang!kwang!















Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

7 comments:

  1. terbaekk...hahaha..mesti penat gak la nk cat2 tu..

    ReplyDelete
  2. dia mmg hebat.. dah macam sesumpah dah boleh menyamar sama ngan background.. :)

    ReplyDelete
  3. seni tanpa sempadan.hoho

    ReplyDelete
  4. hebat la.terlebih kreatif:)

    ReplyDelete
  5. dh xde keje camni la..mmg creative, mende ni takes time kot..huhu

    ReplyDelete
  6. org cat2 untuk mghasilkan kekreatifan ni mesti seorg yg sabar..:P

    ReplyDelete
  7. yang tangga tuh terbaik..xnampak sangat

    ReplyDelete