Ayoyo Aku Dapat Gelarang NENEK He he he

Assalamualaikum, here comes latest addition in the family... untuk kali ke duanya aku menjadi nenek (hu hu hu nenek aweks muda ~ sila laaa muntah sekarang ha ha ha). Ok don't panic!! Lek... Lek... Aku dapat gelaran nenek sebab, untuk kali keduanya hamster aku melahirkan 4 ekor anak (murah rejeki he he he). Sebelum ni dia dah lahirkan 4 ekor, so yg empat2 ekor tu sekarang dah sama besar dengan dia. Sehinggakan berlakunya sumbang mahram bila anak yg jantan tu mengawan pulak dgn mak dia (Erkkk! jgn le pulak korang ikut ye, sebab derang ni adalah haiwan yg tidak punya akal, kalau manusia yang buat macam tu, memang dia tu 100x ganda le TARAK AKAI). So aku tak la panic sangat bila dia beranak pagi tadi (sbb sebelum ni aku mmg tak ada pengalaman). So kalau korang ada hamster yg bunting sila la asingkan, sebab hamster yg bunting ni garang (macam hamster aku ni, anak jantan dia tu mati ko dia terjang terus kejung ~ kejung tu maknanya kejang, matile tu). Jadi itulah petuanya, kalau ada hamster2 korang yg garang atau asik nak serang yg lain2, itulah simptom2nya ye. Tapi... kalau hamster korang tu jantan (itu sebab dia gatai nak mengawan keh keh keh 18SX tul). Dan disebabkan itu jugak lah sangkar derang ni dari dua, terus jadi empat (Hah! amek kau ompek sekali) sebab aku tak kuasa, dan tak sampai hati dengar derang terjerit-jerit bila berkonflik. Jom kita tengok Maru's Babies... Oppss nanti sat, utk pengetahuan korang Hasmter2 aku ada nama masing2, yg baru melahirkan tu, nama dia Maru, yg jantan Kicik, yang lain Rozita, Siti & Fifi... yg 4 baru lahir lagi tu ermmm tak decide lagi nak buh nama apa, any suggestion??? He he he...

Ini la "kondomaniam-kondomaniam" hamster aku, dari kiri yang biru dua tingkat tu punya Kicik, sebab dia jantan jadi kena bagi "futasl" utk dia main bola kat tingkat atas (Kicik ni paling manja dan hyper active), yang warna oren tu si Fifi punya (ni yg paling bongsu) dia tak leh join dgn si Rozy & Siti, sebabnya asik kena buli jer dgn derang, yg paling kecik tu si Maru punya, oleh sbb dia x leh aktif lagi (sbb masih dalam pantang) & yang paling kanan tu selaki sangkar si Rozy & Siti (he he he boleh?? Dah la dua2 ni skrg tengah scandal)


Tu Maru dan baby-baby dia... aku tak berani usik, tapi dia pandai jaga anak dia 
(asalkan dia x campur dgn yg lain, it's fine)


Ini dlm masa 2-3 minggu nanti dah boleh jalan2 dah, badan pund dah tumbuh bulu, 
dah tak menyusu lagi dgn mak derang...(tapi kadang2 tu bergayut gak kat mak dia) :P


Sian Maru... mesti penat "baru bersalin"


Ini la kerja aku, bila matahari dah meninggi, kenalah payungkan derang, 
tak nanti sume "pensan" lak sebab tak tahan panas....


Ini gambar masa mula-mula aku beli Kicik


Ini gambar dia beberapa bulan yang lepas... 
(makan tak memandang mak mentua lalu) hu hu hu


Ini gambar terbaru dia jugak ni sblm aku 
pindahkan dia kat kondomaniam 2 tingkat dia tu.. (hey nape ko senyum Kicik)


He he he tengah membutee.... gerammm rasa nak picit2 jer...


AKHIR KATA MAJULAH BLOG PARIPARIPUTIH UNTUK HAMSTER2 SEDUNIA... AKU MEMANG SUKA MAKHLUK YANG BERBULU COMEL GITU... 
(TAPI BUKAN LA MAKHLUK CAM JIN2 TU OK) YANG ITU MENYEREMKAN...







Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

6 comments:

  1. samelah ngan Saya.. Suke hamster.. ^^

    ReplyDelete
  2. wow...comey nya la.dah jadi nenek??tahniah2.hahaha

    ReplyDelete
  3. hehe. ingatkan ada cucu betol2 tadi.

    ReplyDelete
  4. comey2 nye sangkar dia.. warna ceria2 gitu. Dulu aida pun ada bela hamster nama dia buyut tapi lepas bela 2 tahun gitu dia mati T_T tak mo bela dah.. nanti sedih..hehe. tengok si kicik tidur geram rasa. hehe..

    Selamat menjadi nenek sis :P

    ReplyDelete
  5. kekeke...Tahniah Yang Berbahagia Nenek Nor (hmmm...tanya sikit, sambl Nek Nor tu produk ko ke?)hahaha

    ReplyDelete
  6. comel sgt. dear, yg sngkar wne biru+pink 2 same la. hehe. act die 3tingkat kn ? .

    ReplyDelete