Andai Ku Tahu...

Assalamualaikum,

I've been thinking... apakah aku dah sedia untuk hadapi sume ni?? (Tanya pada diri sendiri... sesungguhnya ikhlas aku katakan memang tidak...) banyak lagi perkara-perkara yang masih belum aku laksanakan dalam hidup ni... banyak lagi sisa-sisa kealfaan yang belum aku perbaiki... masih jauh.. masih panjang perjalanan.. tapi sempat ke?? 

Memikirkan semua itu menjadikan aku dalam dua situasi... takut dan sedih... tapi apa pun yang bakal mendatang harus dilalui dengan kekuatan azam yang masih berbaki dalam diri... tapi mampukah aku hadapi ini??



Insyallah selagi ada mereka-mereka yang mengasihi, mereka-mereka yang mengerti... pasti dapat ku harungi... Siang malam mendamba diri hanya padaNya masih belum cukup ku rasakan untuk membasuh dan membersihkan segala yang pernah aku lalui... Semoga saja aku sentiasa diberi petunjuk mu wahai PENCIPTA YANG MAHA ESA... semoga masih bersisa peluang untuk diri ini...(walau sezarah cuma)

Dan kerana perjalanan hidup ini masa jauh (sejauh mana hanya DIA yang mengetahui) untuk aku sampai ke penghujungnya... biar terkapai kan ku gagahi supaya hidup ini tidak tersia begitu saja... senyuman, gelak tawa perawat derita, biar di balik senyum dan tawa.. tersirat sesuatu yang terbeban untuk ku telan... semoga saja masih ada harapan.. setiap kali terlihat wajah-wajah yang aku kasihi... (tak termampu menongkah air mata yang terlerai sendiri..)

Semoga di suatu hari nanti nukilan ini akan menjadi... memori di hati... andai ku tahu... satu persoalan yang tidak akan terungkapkan dan terlalu misteri untuk dimengerti...

Subhanallah Maha Suci... Maha Pengasih... Maha Pengampun...

tiraimalam@paripariputih

Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

5 comments:

  1. hidup ini memang penuh dengan ranjau dan liku2nya, apa yg pasti kita harus meneruskannya dengan penuh ikhlas dan tabah menempuh apa jua ujiannya untuk bekalan di hari akhir nanti..

    ReplyDelete
  2. ah.. lagu ini di antara lagu kegemaranku.

    *kita takan pernah tahu..

    ReplyDelete
  3. kehidupan pasti diteruskan walau perit mcam mana sekali pon..semoga kita tabah harungi segalanya :)

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum kak zai..selamat berhujung minggu :)

    Saya pun, banyak lagi rasa benda nak dicapai,nak dibuat..huhu. Usaha pun, tak cukup lagi..ditambah plak dgn pnykit menangguh n malas,hak3, pengakuan berani maut,hahaha.

    Sya doakan akak berjaya menggapai pa yg dicita, selagi nafas jdi tunjg nyawa, selagi tu sbnrny kita leh berusaha kan..? :)

    ReplyDelete
  5. suka dengar lagu nie sangat mendalam bait2 liriknya.. betul setuju dengan sis.. hidup ini satu masa nanti pasti akan berakhir juga.. tapi cukup ke amalam kita waktu tu. emm.. moga kita diberi petunjuk.

    ReplyDelete