Hanya 3 Kata...

Assalamualaiku w.t.b... Tadi masa aku merayap-rayap kat tenet.. tiba-tiba mata aku meluru ke sisipan yang sangat sempoi, tapi penuh makna... yup 3 kata... macam lagu KRU tu... (lagu hapa... korunk carik le sendiri... aku pun tak ingat daa apa tajuk lagu tu). 

Kadang-kadang terfikir gak kat benak aku ni kan, bila aku dengar berulang-ulang kali lagu tu... ada gak kebenaranya... (kenapa susah sangat kita nak ucapakan kata cinta/sayang/i.love.u pada orang yang kita sayang?) Mungkin resam dunia ni, bila seseorang tu dah takde... dalam hidup kita (tak kiralah sama ada yang dah meninggalkan kita buat selama-lamanya, atau pun yang telah meninggalkan kita kerana cinta baru dan sebagainya). Tak pernah kita nak ucapkan, dan kita lebih rela berdiam dari mengucapkanya (payah.. tak terbuka mulut ni nak mengungkap 3 ayat tu sebnarnya)...

Macam tu la resam dunia, bila di depan mata tak pernah nak hargai apa yang kita ada, tak pernah nak ungkap kata-kata sayang, tapi bila semuanya hilang, baru kita rasa menyesal... rasa kenapa masa dia ada aku tak pernah nak ucap kata-kata keramat tu... hurmmm... entahlah... (he he he tapi aku sebenarnya memang malu la nak sebut ayat-ayat tu... tak biasa u...auww).

Tapi aku rasa, bila kita cintakan seseorang baiklah korang curahkan terus terang, sebelum menyesal kemudian hari... sementara masih ada peluang "ungkapkan" lan pada dia... (untuk kekasih, tunang, suami dan sebagainya)... alo lo lo lo... asal lak malam ni tetiba aku punya mood tukar "romantik"?? he he he tak suka tau.. keh keh keh..

Tapikan apa yang aku nak share ni bukan 3 kata tu pun tapi aku rasa untuk bagi "tips" pada korang yang telah ditinggalkan kekasih, tunang, dan len2.. ini la pengubat pada hati yang lara.. ko hade?? he he he jom... semoga ayat-ayat ni dapat menenangkan sesiapa jer yang JIWA KACAU akibat ditinggalkan oleh orang-orang tersayang... don't be sad ya.. setiap yang terjadi itu ada sebab dan musababnya... SABAR LA...
















^
^
^
^
^
BETUL TU... 
HE HE HE APA YANG KORANG DOK PIKIR-PIKIR??


motivational quotes@paripariputih

Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

20 comments:

  1. HEHE 3 kata..BTW nice entry :D

    ReplyDelete
  2. SheCinta: ya 3 kata I LOVE U... boleh jer aku ckp kat sini.. bila nak sebut betul2 menggeletar keh keh keh

    ReplyDelete
  3. heheheh...walaupon susah nak lafazkan,tapi kena jugak luah.kalau tak,memang nyesal tak sudah.saya sendiri dah berapa kali kena tolak tapi at least saya tak nyesal sebab dah luahkan.btw, cintai sumone seadanya sebab maybe satu hari nanti kita akan benci dia dan begitulah sebaliknya.panjang lak komen eh.hahaha

    ReplyDelete
  4. kata-kata perangsang yg sgt bagus..
    nice sharing.. suka sgt..

    siapa la gerangan yg nk ungkapkan 3 kata tu kt kita.. hmmmm.. menunggu.. ahaks.. ;P

    ReplyDelete
  5. huhu terkenang kembali saat indah waktu percintaan dulu..haha

    ReplyDelete
  6. Nira suka sgt entry akak Y ni =)...nice sgt

    ReplyDelete
  7. Thanx...
    Untuk kata-kata hikmah yg banyak ni...

    ReplyDelete
  8. aReLaN: akak setuju ngan ko... memang aku akan belajar nak sebut 3 kata ni pada org2 yang aku sayang (masih merangkak untuk cuba menyatakannya arrrggggg!!!) sebab aku dah banyak lalui benda ni, dan tak mau lagi rasa menyesal bila mrk tak de nanti.. (ok la tu lagi panjang ko komen lagi aku suka yg penting ikhlas) :)

    ReplyDelete
  9. FARHAN: Insyallah.. jodoh pertemuan di tangan tuhan... dia dah tentukan siapa bakal mengucapkan 3 kata tu tuk ko... sabar ye :)

    ReplyDelete
  10. nasir hamzah: dulu?? awat skg ni hang single ke?? he he he ok ladies saudara nasir kite ni single lagi kot.. anyone want's to say 2 words to him?? he he he just joking ye nasir jan mare... :)

    ReplyDelete
  11. Ira Nira: thanks dear akak rasa most of em pun sama jugak... it's the 3 words power... tak de sapa yang tak suka :)

    ReplyDelete
  12. Koding: You are welcome... ni baru sikit.. ikut hati aku nak buat sampai 3-4 page he he he

    ReplyDelete
  13. owh nanti saya cakap kat 'dia' 3 kata tu..takut melepas hehe

    ReplyDelete
  14. Banyak Yang betul tu...memang menaikkan semangat dan paling best

    "To My Ex : Saya Bahagia Tanpa Awak Sekarang"...

    ReplyDelete
  15. kaishin: harusss... sebelum terlepas dan akan meninggalkan rasa kecewa yang teramat :P

    ReplyDelete
  16. Muttallif: Sorry to hear that; aku doakan semoga satu hari nanti ko akan dpt juga bisikan 3 kata kat orang yang berhak mendapatkanya :)

    ReplyDelete
  17. Takpayah ingat orang yang menyakitkan hati ni. Haha. Emo emo *teringat pengalaman dulu. Haihh --"

    ReplyDelete
  18. Ardini Izzati: keh keh keh... yg ko gi hengat balik tu buatpe?? lek sis bunga bukan sekuntum "ladybird" pun bukan sekoq :P

    ReplyDelete
  19. Salam..akak! mana dapat quotes yg best2 ni??

    Sangat memberi inspirasi..dan juga..mengingatkan diri pada kisah2 lalu..huhuhu.

    Hurmm..saya cuma harap..saya diketemukan dengan jodoh yang baik..takut juga nak minta lebih2..sebab terasa diri ni serba kekurangan.. :)

    ReplyDelete
  20. Insyallah org yang baik macam lana sudah pasti juga dapat pasangan yang baik.. setiap dari pasangan tu kan dijadikan dari tulang rusuk pasanganya :)

    ReplyDelete