Pagi Yang Cuak Giler.....

As-Salam, one short entry before kick off the day. Ha ha ha cuak!cuak! Subuh tadi masa aku nak tunai kan solah subuh, tiba-tiba solah ku terhenti (ampunkan aku Ya Allah). Dalam cahaya samar-samar aku nampak satu kelibat yang menyusup-nyusup di bawah celah-celah almari ruang tamu...

Aku tanggalkan telekung, segera ke dapur dan amek "hamster ball" rupa-rupanya salah seekor anak aku (he he he hamster la) yang aku bagi nama SENDUK FIFI dah terlepas daa dari sangkar dia... Aku pun pelik bin ajaib, camner jugak le boleh dia terlepas? Walhal si Fifi ni lah hamster yang paling kecik antara adik beradik dia yang len, rupa-rupanya pintu atas kat sangkar dia terbuka... (sekali lagi aku pelik, seingat aku malam tadi lepas aku bagi makan, aku tutup dah... hurmmm tak pe ahhh)

Lepas tu apa lagi... lintang pukang le aku kejar dia satu rumah keh keh keh.. macam sukan neka plak dah, acara lari dalam guni sambil cari tepung boleh?? He he he... Hai Fifi Fifi... len kali jangan buat lagi ok... I lab U la baby Fifi....

Itu sajalah entry aku hari ni TIMA KASEYYYYYYYY!!!



MORAL OF THE STORY: SAYANGI HAMSTER-HAMSTER ANDA, DIA JUGA MAKHLUK TUHAN YANG PERLUKAN KASIH SAYANG  AKU ADA... KO ADA??? BAGI SAYANG KAT HAMSTER KO?? HE HE HE...

Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

7 comments:

  1. saya ada kucing, ikan, ayam.. hamster tak ada.. hehehe

    ReplyDelete
  2. hanamiko sakura: belasah jer janjik ade keh keh keh kite ade... derang2 tu hade?? keh keh keh

    ReplyDelete
  3. Salam..tak pernh bela binatang..lau ade pun,kejap je, xsampai sehari..bela siput kecik,kutip kat tanah lumpur dpn umah time kecik2 dulu,hak3

    Hui, mesti tdi turun 0.5kg dok kejo si hamster tu kan kak,hahaha

    ReplyDelete
  4. Tinta Lana: Belasah jer... siput pun siput la yang penting kasih sayang ha ha ha... eh bukan 0.5 kg lagi segala terkucil sume hade la tadik keh keh keh... (gelak surang2 terkenang balik, nak pegang takut dia gigit... ) nanti kang i jadik minimouse lak keh keh keh...

    ReplyDelete
  5. ala.. hamster aku dah masuk dlm perut kucing...

    ReplyDelete
  6. Nong Andy: Eerrrkk En Kucen tu memang cenggitu... dia tu memang tak sebulu dengan spesis2 hamster ni.. ha ha ha alo lo lo ciannya amster tu ek...

    ReplyDelete
  7. Nong Andy: Masa mula2 dulu suami aku tak bagi bela (masa sibuk2 penyakit kencing tikus) tapi bah bila aku bangun pagi mata aku macam bola ping pong aku nagessssss... tak mo dibagi orang hu hu hu... sayang udah aku.. sama anak2 kenent tuh.... :P

    ReplyDelete