Orang Lelaki Pun "Sentap" Jugak Ker??

Alahai... bila aku baca tajuk entri aku kat atas tu, aku lak rasa nak sentap! Ingatkan orang pompan jer yang kuat merajuk, moody, sentap, cenggeng dan yang sewaktu denganya kan?? Rupa-rupanya orang lelaki ni pung ada mood-mood dia tul ke, wahai blogger-blogger lelaki sekalian?? He he he PPP tak ada jawapan untuk tu... hanya empunya diri jer yang boleh jawab kot...


Tapi kan aku ni jahat jugak sebenarnya, cari punya cari, korek-korek sekali jumpa daaa.... pasal mood orang lelaki ni... (kelasss... la ni aku nak kongsi dengan korang sume... jan cakap kuat-kuat nanti derang dengar he he he) PADAHAL DAH TERPAMPANG TAJUK AKU TU KAN?? Jom aku tak sabar ni nak study mood orang lelaki ni...


BILA SI DIA SELAMBE.....
Cuba tarik perhatian si dia. Contohnya membuat sesuatu yang boleh menarik minatnya. Orang yang selambe ni selalunya ingin kita yang mulakan dahulu. Oleh sebab itu anda patut merancang sesuatu bagaimana untuk menarik perhatiannya

BILA SI DIA EGO....
Jangan sesekali anda persoalkan tentang keegoan bila sikap sebegini sedang menguasai dirinya. Lelaki amat payah untuk mengakui dirinya ego sebaliknya berpendapat itu adalah ketegasan.

BILA SI DIA ROMANTIK...
Ajaklah si dia bersiar-siar di tepi pantai walaupun makan malam di bawah cahaya lilin sambil mengenang saat-saat manis pertemuan pertama dan jangan lupa selit sekali perancangan untuk masa depan bersama.

BILA SI DIA PANAS BARAN...
Jangan membuat sesuatu yang boleh menyemarakkan lagi perasaan marahnya. Cuba anda berdiam diri dulu sampai semua kemarahan itu semua reda.

BILA SI DIA PENAT...
Jangan mengadu perkara ataupun bercerita tentang hal yang remeh. Dalam saat sebegini, si dia hanya perlu rehat yang secukupnya dan jangan memaksa dia membuat sesuatu yang beleh menambah kepenatannya.

BILA SI DIA PENTINGKAN DIRI SENDIRI...
Cuba berterus terang dan luahkan rasa tidak puas hati anda tentang sikapnya itu. Anda patut bersikap terbuka dan memintanya supaya mengimbangi pendapat anda juga. Jangan lupa untuk bertoleransi antara satu sama lain.

BILA SI DIA SIBUK....
Jangan pula anda terhegeh-hegeh meminta si dia menjemput di tempat kerja ataupun menemani anda pergi membeli-belah.

BILA SI DIA MENGONGKONG...
Kalau anda memberontak, pasti anda dimarahinya. Tapi, kalau anda menurut saja katanya takut menjejaskan diri sendiri. Untuk itu, anda perlu berkata padanya untuk membiarkan anda membuat keputusan sendiri asalkan tidak menjejaskan hubungan anda berdua.

BILA SI DIA CEMBURU....
Pujuk hatinya supaya percayakan kita. Yakinkan bahawa anda hanya setia pada dirinya dan hanya mencinyai dirinya. Jangan biarkan si dia cemburu dengan kita kerana ia akan menjejaskan hubungan kita. Jika ada orang memandang-mandang kita dan si dia cemburu, tunjukkan reaksi seperti memegang tangan si dia supaya orang tahu yang anda sudah dimiliki oleh si dia.

BILA SI DIA CURANG...
Jangan tuduh tanpa usul periksa. Jika benar si dia curang, bersemuka dan tanya dengan si dia mengapa bersikap begitu. Tapim jika si dia tetap dengan keputusannya, eloklah anda berundur diri dulu sebelum makin parah kelukaan hati anda.

BILA SI DIA LURUS BENDUL...
Memang anda boleh mengambil kesempatan ke atas dirinya, tetapi jangan sampai memperlekehkan setiap tindak tanduknya. Anda patut menjaga perangsng padanya dan mengatakan yang si dia mampu membuat keputusan sendiri tanpa mengharapkan orang lain.




lelaki.oh.lelaki@paripariputih.blogspot.com

Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

20 comments:

  1. Hehehe..Nice...kene ader panduan gini nak kenal diorang...huhu...

    ReplyDelete
  2. betul tu , kalau dah merajuk . amboi memang susah nak pujuk ! hahha

    ReplyDelete
  3. agree ! hehehe. mmg susah nak pujuk pun. last-last kita yang merajuk balik. hahaha :D

    ReplyDelete
  4. betul ini mmg betul.. tp merajuk merajuk laki2 pon bila tgk mpuan buat muka cumel n bermanja cair jgk kemerajukkan itu..eh betul ker perkataan nih.. hhaah

    http://encikcopypaste.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. aku pun merajuk jugak ni... ceh tetiba nak sentap lak... :P (keh keh keh)... aku merajuk dlm ati jer ... supaya x de org perasaan.. ha ha ha ko hader ke??

    ReplyDelete
  6. blaja2 la memahami lelaki yea

    ReplyDelete
  7. nice info.. kalu lelaki panas baran sgtlah tak suke tp sy selalu wat diam je.malas layan.. mmg betul pun kena camtu. :)

    ReplyDelete
  8. haha nice one. tapi nak tambah sikit..

    kalau dia curang.. bagi penyepak seketul dua :p

    ReplyDelete
  9. klu curang terima je seadanya je..heheheh

    ReplyDelete
  10. Kenapa mesti merajuk???

    ReplyDelete
  11. bagus ler entri ini...
    kebanyakkannya itu ler kelemahan dan cara berurusan dengan lelaki..hehhehe

    ReplyDelete
  12. Lelaki panas baran.kuat sentap mmg bukan citarasa aku..ahaha

    ReplyDelete
  13. boleh diguna pakai nie..ingat perempuan jer kan....hhe

    ReplyDelete
  14. ok ... tahniah utk entry ni

    ReplyDelete
  15. ermmm...menarik...i setuju lelaki pun ada perasaan gitu.tp yg nyata nya bilamana kita bergelar manusia,kita telh dbekal kan hati,dan perasaan..samada kita lelaki atau pompuan kita tentu punyai semua perasaan dan pernah alami rasa2 itu.cemburu,terusik,atau segalanya

    ReplyDelete
  16. wahh boleh jadi panduan nie :)

    ReplyDelete
  17. takut dengan lelaki,, sobbsss

    ReplyDelete
  18. menarik tajuk ni...setuju jugak =)

    ReplyDelete
  19. Assalammualikum....PPP,

    bagus entry nie,,, hati lelaki pun ada seni jugak nak sejukkan heheh...lelaki pun tahu merajuk...nama pun manusia kan...heheh

    mselim3

    pls: jangan jd lelaki lembut dah...

    ReplyDelete