Aku Yang Sopan...

Malam ni aku ingin berkelakuan sopan (sambil angkat tangan kanan macam orang baca ikrar Rukun Negara) Saya Si Pari Pari Putih dengan ini  berikrar untuk berkelakuan sopan untuk malam ini sahaja. Dengan itu saya sama sekali di larang menggunakan perkataan-perkataan seperti berikut: Ko Hade?? He he he... Ada Aku Kesah Kak Esah?? Abuden?? La la la la..., Keh keh keh dan yang sewaktu denganya... :P (oh juga tidak boleh menjelirkan lidah seperti gambar tadi he he he)

Seandainya saya melanggar peraturan ini makan anda berhak untuk meng"displinkan" saya dengan apa juga cara (yang termaktub dalam akta PPP - tolong jangan rujuk pada Google...sebab dia pun tak tahu akta tersebut). Sekian harap maklum: (Nak tergelak sebenarnya tapi saya tak mo melanggar ikrar saya tadi...)

Beginilah wajah saya... jika saya berkelakuan sopan santun


Dan inilah butiran-butiran ayat yang akan saya tuturkan 
bila saya berkelakuan baik dan sopan


Jika saya wanita Korea mungkin beginilah wajah saya...
jika saya berkelakuan sopan


Dan inilah butiran-butiran ayat yang akan saya tuturkan bila saya berkelakuan baik dan sopan


우리는 점점 더 인식하고, 논쟁, 우리는 상처를, 
우리 더 사랑하는가, 우리는 더 많은 우리가 실패를 피할 ...

Jika saya wanita Bollywood mungkin beginilah wajah saya...
jika saya berkelakuan sopan



Dan inilah butiran-butiran ayat yang akan saya tuturkan bila saya berkelakuan baik dan sopan


हम तर्क है, हम तेजी से पहचान चोट लगी है, हम, हम और अधिक प्यार हो गया है, हम और अधिक हम याद आती है से बचने के ..

Begitulah kisah "AKU YANG SOPAN" sesungguhya walaupun hanya untuk malam ini, tika dan saat ini saya bergitu tertekan, kerana tidak boleh menulis perkataan kegemaran saya, tidak boleh ketawa dan tidak boleh buat lawak. Rupa-rupanya bukan senang untuk menjadi selain dari PPP... 

Sekian. Dari saya... yg sangat-sangat bukan diri saya sebenarnya malam ini... 


aku.yg.sopan@paripariputih.blogspot.com

Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

19 comments:

  1. perempuan lebih manis dipandang jika bersopan santun...horeyyy...eh..sopan..sopan.. ;p

    ReplyDelete
  2. hahaahahaha ppp. macam2....ko hader?hhaa :P

    ReplyDelete
  3. Adylia Qarissa ye saya setuju (bercakap dgn gaya spt wanita Jepun sambil menundukkan kepala saya ni)

    ReplyDelete
  4. Erm maafkan saya saudara KOMIKO saya sebenarnya mmg teringin sangat sebut ayat tu (tapi saya tak boleh ye sebut untuk malam ni) encik tlh menyiksa perasaan saya dgn mengulangi ayat2 kegemaran saya itu.. (juga tunduk spt wanita2 jepun ketika menaip ulasan ini)...

    ReplyDelete
  5. alolooo...brutal kne ikot tmpt..sopan pon kne ikut tmpt..kne flexible..hee

    ReplyDelete
  6. saudari sitifarhana ya saya setuju saja dengan pendapat saudari itu... terima kasih 2x

    ReplyDelete
  7. hahaha , ceeytt ! soann sngguh bile jadi wanita jupuun !

    ReplyDelete
  8. Acik Ain ye terpaksa la saya PPP menjadi sopan seperti parapara sakura dari negeri jepun... sekian terima kasih... sya yg menjalankan printah utk menyopankan diri sehingga pukul 12 nanti... (senyum sambil merapatkan mata tanda hormat pada tetamu)

    ReplyDelete
  9. Gila cun kalo PPP bermuka korea.. Tapi, aku tak kenal pun wanita korea itu.. So, silalah kao jadi PPP kerana yang asli itu lebih cantik bah..huhu

    ReplyDelete
  10. Owh terima kasih la atas pujian saudara amirul verdasco Nadzri (harus disebut penuh ya) tetapi mengikut akta saya hanya boleh bertukar menajdi paripari semula selepas pukul 12 nanti harap saudara bersabar ye! (tudunk laju2 mcm wanita jepun jugak)

    ReplyDelete
  11. Owh terima kasih la atas pujian saudara amirul verdasco Nadzri (harus disebut penuh ya) tetapi mengikut akta saya hanya boleh bertukar menajdi paripari semula selepas pukul 12 nanti harap saudara bersabar ye! (tudunk laju2 mcm wanita jepun jugak)

    ReplyDelete
  12. hahaha. kak PPP. lain nya bunyi tanpa tagline "ko hader" akak tu. hehehe :D

    nak jerit lompat2 nampak gmbr filem Veer-Zaara lakonan SRK dgn Preity Zinta. faveret den tu :D

    ReplyDelete
  13. Ety ni dah kul 12 jadi aku dah merdeka... keh keh keh ko hade?? nak budget muko cam si Preity Zinta ker... keh keh keh... aku pun x leh tahan la baru berapa jam kena jadik sopan mcm 1 tahun rasa lamonyo...:P keh keh keh....

    ReplyDelete
  14. bersopam samtun dah..hehe ko hado??adess..

    ReplyDelete
  15. miss fluffy: ko lewat 9 minit jer aku dah bertuko balik jadik PPP tadi jer 1/2 jam aku jadik sopan keh keh keh ko hado... ?? mua ha ha ha >.<

    ReplyDelete
  16. hehe~ entry menarik! sgt sopan :D

    ReplyDelete
  17. 1230 follower mlm ni. a... 4 lagi huhuhu.. malangnya naku sibuk n tenet nda berapa best semenjak 2 menjak ni.. nda tau dptkah tidak tangkap tu 1234 punya nombor hehehe

    * Hari ni PPP memang berbeza malam ni.. Ko hader??

    ReplyDelete
  18. alynn: tempoh menjadi sopan dah tamat... ni jadi seperti sedia kala keh keh keh ^^

    ReplyDelete
  19. Nong: Hade ke x de aku tetap si PPP ha ha ha x leh diubah walau sekejap :P pensan aku jadi supan 1 jam :P

    ReplyDelete