Hujan...

Khamis, 19 Julai 2012

8.06 am

...

Hujan membersamai langkah kita

Butir-butirnya yang semakin menderas,

Memacu lari kecil kita

Aku suka hujan…

Bersama hujanlah kita berbincang tentang kenangan

Kau dan aku suka bercengkrama dengan hujan

Aku suka hujan…

Dari tiap butirnya aku belajar tentang kerinduan

Aku suka hujan…

Lalu, kau???

Masihkah menyimpan kesukaan yang sama???

Saat raga kita masih bersisian,

Saat celoteh kita masih berkutat dengan kenangan yang dibawa hujan,

Saat kau dan aku tak pernah disesaki rindu yang tak pasti…

Aku suka hujan…

Dan harapku, kau pun sama



credit:

puisi.tentang.hujan@paripariputih.blogspot.com

Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

12 comments:

  1. suka hujan..suasana jd nyaman..rasa romantik gitu..hehe

    ReplyDelete
  2. Hana pun suka hujan. Agak2 kalau dah besar ni main hujan kena tempik tak dgn mak? hehehe. Teringin nk main hujan mcm kecik2 dulu =)

    ReplyDelete
  3. sekarang tgh ujan...sejuk je...;)

    ReplyDelete
  4. mama aryan romantik hanya bila dirumah tidak didalam kereta keh keh keh >.< mengantuk tak henggat bila hujan + traffic jam :P

    ReplyDelete
  5. HanaNabiha: Kalau aku mak ko bukan setakat kena tempik, siap ko aku kejau satu taman dengan rotan kat tangan sambil lari 4x400 meter pecut ha ha ha >.<

    ReplyDelete
  6. Aishah Jahirah: Sejuk lagi membeku... hati dan perasaan hu hu hu ^_^

    ReplyDelete
  7. hahahah suka tym hujan ,boleh lmbt dtg keja, alasan hujan sebab bawa motor, .. lagi suka kalau hujan tym cuti.. arr nyaman tdoo...

    ReplyDelete
  8. nak mandi hujan,lama da tak mandi hujan. tapi orang tak kasi. dia kata nnt demam, hehe.. :D

    ReplyDelete
  9. Lina: Lepas ni aku rasa grenti opis ko ban pekarja dia bawak motor keh keh keh >.<

    ReplyDelete
  10. Zamani usahkah orang tenuk pun tak bagi ko main air hujan tau ha ha ha :P

    ReplyDelete
  11. hahaha,orang tenuk tu orang dari mana asal? hahahah.

    ReplyDelete
  12. perghh meleleh doe .. >..<

    ReplyDelete