Kenapa??



Lumrah hidup kat dunia ni kot?? Bila orang tu ada depan mata, kita tak pulak amek kisah nak tanya khabar, berbual-bual dengan dia... atau apa-apa jer la yang patut kita buat semasa dia ada... (walaupun kadang2 orang yang kita buat tak pot tu ternanti-nanti kita).

Dan bila orang tu tak de baru la kita mula tertanya-tanya ke mana perginye dia??? Baru rasa menyesal kenapa tak tanya, tak tegur semasa dia di depan mata... hu hu hu... (itu lah hakikat hidup kat dunia ni...) Ada, bagai tak ada... 

Samalah juga halnya, dengan kebanyakkan celebrity tanah air kan.... bila dah meninggal dunia barulah pemergiannya diratapi, barulah puji-pujian diberi, baru lah gelaran di nobat... tak kala orang yang dinobatkan itu sudah tidak dapat merasa dari apa pengharagaan yang diberi.. kerana apalah maknanya semua itu bila jasad sudah di mamah bumi....

Hidup ini banyak suka dan duka... tapi terkadang lebih banyak duka dari suka... macam mana tu??? 

aku.seadanya@paripariputih.blogspot.com

Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

11 comments:

  1. kak ! setuju sgt. tapi itulah lumrah manusia., bila yg ada dibuat dunno, bila dah takde bru kita sedar kewujudan nya. tapi kadang2 tak da guna sbb dah terlambat.

    ReplyDelete
  2. bila dkat bau ucuk bila jauh bau wangi. hehehe resam kehidupan.

    ReplyDelete
  3. beser ler tu...dah takdok baru nak rindu2 ingat2 ..

    ReplyDelete
  4. stuju juga :) mmg lumrah manusia,.kekadang tu kita juga tak sempurna..

    ReplyDelete
  5. ni ditujukan especially untuk artis2 tanah air kita ka??

    ReplyDelete
  6. itu lumrah sebenarnya

    ReplyDelete
  7. ini mmg lumrah... tpi kita kene pikir positif.. kdg2 perkara negatif tuh yg jadikn idup kita ni kosong kosong... *smbil nyanyi lagu najwa latip*

    ReplyDelete
  8. Sumtimes,we do take things for granted.bila dh hilang bru nk nyesal,kn?ermm

    ReplyDelete
  9. kita hanya akan menyedari betapa pentingnya sesorang setelah kita kehilangannya.. jadi, hargailah sebelum terlambat.. kan?kan?

    ReplyDelete
  10. kenapa..kenapa.. kenapa..

    kenapa tak tidur lagi..?

    *manusia memang macam tu Datin Pari-Pari hehe.. dan aku juga manusia (ah.. hampir lupa ekekeke)

    ReplyDelete
  11. yup, diorg suka bg mcm2 pangkat bila dh xde.. ntahapa2 laa, erkk...

    ReplyDelete