Kerana Aku Sayang Kamu...


...



Disebuah kamar ICU tit...tit...tit...ti... kedengaran sayu2 bunyi mesin yang bebunyi lesu, selesu Katip yang tidak bermaya... Terkebil-kebil dia memandang wajah-wajah orang yang dia sayang. Sorang demi sorang dia menatap perlahan-lahan. Insan yang paling lama dia tatap ialah Sarimah, isterinya yang masih muda itu, kelihatan Sarimah tersedu dengan mata makin membengkak. Dalam suasan suram itu tiba2 Katip bersuara:

Katip: Imah.. mak.. abah.. boleh tak tinggalkan  Katip  dan Ariff berdua?
Sarimah: Baikla bang... tapi abang jangan banyak berkata-kata...
Katip: Imah.. masa abang dah tak lama lagi... harap Imah boleh terima ini ye...

Sarimah tidak berkata apa2 teralu sebak melihatkan si suami yang terlantar seperti rangka hidup... lantas terus berlari keluar.. Kini tinggal la Katip dan anak tunggalnya Ariff (yg baru berusia 7 tahun).

Katip: Ariff mari sini kat abah nak...
Ariff: Abah.. abah tak akan hidup lama lagi?? Kata anak kecil itu...
Katip: Hanya berdiam tak mampu lagi berkata2...
Ariff: Abah tak sayang kan Ariff dgn Mama lagi ke?
Katip: Ariff abah sayang... sayang sangat kat Ariff...
Ariff: Habis kalau sayang kenapa abah nak tinggalkan kami?
Katip: Tak abah janji.. abah akan tetap sayangkan Ariff, terutama mama..
Ariff: Arif tak caya...
Katip: Baiklah.. kalau tak percaya... nanti bila abah dah takde nanti, bila orang tanya abah meninggal sakit apa? Ariff cakap yang abah kena AIDS...
Ariff: Tapi abah bukannya kena AIDS! Bingung.. la
Katip: Kalau orang tau abah kena AIDS, pasti tak de sapa yg berani masuk melamar mama Ariff.. jadi takde la mama kawin dgn org lain dan tinggalkan Ariff...
Ariff: Erkkk!!

Keh keh keh dah nak "kuluhum" pun masih lagi sempat tambah dosa.. APAKAH?? HA HA HA... 



aku.dan.lawak.sengal@paripariputih.blogspot.com

Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

16 comments:

  1. hahahahaahhaahhaa..!!!

    ReplyDelete
  2. hahaha...tau dah dah mati..bagi2 la..peluang kat orang lain pulop...ape daaa....hahaha!

    ReplyDelete
  3. hahahaahaha. sabar je laaa :D

    psst : pandai betul anak dia :)

    ReplyDelete
  4. Salam.

    Pak Katip ni pun, sempat lagi ngajor anaknye camtu,hahaha

    ReplyDelete
  5. kah kah kah..nanyi nk try ar..kah2

    ReplyDelete
  6. hahaha..nak mati pun boleh wat lawak plak..hahahaha..

    Jom sertai pertandingan mencipta logo
    http://bahrain-info.blogspot.com/p/pertandingan-mencipta-logo.html

    ReplyDelete
  7. haha dah nak ko pun smpt lg tu pk pasal xnk bini kawen lain...;p

    ReplyDelete
  8. errr haha..pndai bapak dia..

    ReplyDelete
  9. hahahaha...adoiyaii

    ReplyDelete
  10. ek,bagus betul taktik dia tu, hehehe.

    ReplyDelete
  11. Baru je nk sedih....sekali

    ReplyDelete
  12. katip oh katip, taktik hg bole menang world cup laa, huh...

    ReplyDelete
  13. keh..keh..keh..

    memang lawak!

    Datin.. berukband ku teruk sejak kebelakangan ni...

    ReplyDelete
  14. haha. baru nak feel2 sedih sambil dengar lagu kiss the rain. haha. ending boleh spoil pulak. hahah. pandai jugak laki tu ek? hahah. naiss. :)

    ReplyDelete