Nasi Goreng Terjun Tiruk Ala Olympic

Kan... tengok tajuk jer sure korang gerun... tu lum lagi tengok dan rasa sendiri... betapa enaknya menu berbuka aku hari ni kan... Puas aku carik tajuk masakan aku ni, sambil mengacau rencah2, sambil ligat kepala hotak aku dok pikir nama masakan aku ni (ha ha ha dan macam Master Chef la plak kan.. nama bagai...) Korang tau dari mana aku dapat nama tu?? Ye betul, sebab cara masaknya senang jer, ko terjunkan aja semua bahan-bahannya dalam kuali, macam Pandalela terjuk tiruk le lebih kurang kan.. ha ha ha ko hade?? (Harap2 Pandalela tak tersedak la ek, masa tengah buat terjunan kat Olympic keh keh keh).

Oh memandangkan En.Suami sorang dan aku jer yang akan berbuka sat lagi, (anak bujang aku berbuka kat luar dgn kawan2 dia), jadi aku pun masak sempoi-sempoi jer... tak nanti masak beriya-iya tak habes... sapa nak jawabkan?? He he he (padahal malas :P). Ok la jom kita tengok camner rupa paras "NASI GORENG TERJUN TIRUK ALA OLYMPIC" aku tu kan...

Tada... Amacam mo cuba masak?? Senang jer... 
main terjun-terjunkan  aja bahan2 dia... ha ha ha


Bahan:
Nasi (dimasak dan disejukan jgn terlalu lembik)
Bawang merah
Bawang putih
Cili Giling
Minyak Masak
Garam
Ajinomoto
Telur 2 butir

Garnishing:
Daun sup
Cili Merah
Telur Scramble
Keropok


Cara: Panaskan kuali, tuang minyak, kemudian terjunkan bahan2 tumis: cili, bawang merah, bawang putih, goreng hingga pecah minyak, masukan garam & ajinomoto, Pecahkan telur dan kacau rata, bila semua bahan digoreng rata, masukkan nasi, kacau hingga warna nasi jadi rata merahnya. Tutup api dan hidangkan bersama "scramble egg", "keropok", "daun sup" & hirisan cili merah.

SESUAI DI MASAK KETIKA "KEMALASAN" DATANG MELANDA 
HA HA HA...

buka.buka.puasa@paripariputih.blogspot.com

Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

15 comments:

  1. Memang terhebat! Nasi Goreng Terjun Tiruk Ala Olympic! LOL.

    Emas, Perak Atau Gangsa score nya?

    ReplyDelete
  2. tadah mulut. meh terjun ke mulut gua nasik goreng. awrrr lapiaq

    ReplyDelete
  3. Taliff: Dah semestinya EMAS dlm tangan.. keh keh keh

    ReplyDelete
  4. Shawn Razaleigh ko nak nasik tu terjun lam molot ko pakai sudip ke? atau pakai senduk?? ha ha ha >.<

    ReplyDelete
  5. Del... apakah?? dah mcm mummy jer lak ni? L.O.L demam tak demam la.. ada la sikit2 mua ha ha ha >.<

    ReplyDelete
  6. gua dh buka mulut nie harap masuk..hahaha

    ReplyDelete
  7. eh,awas. nasi goreng terjun masuk mulut ni.. hehehe.. :P

    ReplyDelete
  8. Zul De Alexis: Ko na apa yg masuk lam mulut ko tu?? angin ke?? ha ha ha >.<

    ReplyDelete
  9. Zamani: Sekali tak jadi terjun daa ha ha ha >.<

    ReplyDelete
  10. aik..nasi pun olimpik gak ek..



    hehehehehhe..

    ReplyDelete
  11. cikZaitul: habes ko hengat org jer nak Olimpik?? keh3 >.<

    ReplyDelete
  12. Ni trademark nasi goreng...kena submit hakcipta...hehehe

    ReplyDelete
  13. Hanif: amboi sampai ke tahan cengittu la pulak kan?? keh3 >.<

    ReplyDelete
  14. kak peri2.. klau bukak restoran nti sila letak nama Terjun Tiruk, hikk...

    ReplyDelete