Tersentuh Sudeh....

Ok melayarai hari-hari Jiwa Kacau aku ari ni... bertubi2 entri yang aku buat, (tanpa sedikit pun belas kasihan pada jari jemari ku) otak dan jari saling bercakaran. Bila otak kata: Tulis!! dan jari-jemari kata: Aku penat la... Punca perbalahan ini disebabkan oleh si Jiwa... apabila ia disentuh oleh  si Kacau... (sila cari jawapan sendiri untuk ayat-ayat aku ini... sebab aku sendiri hilang arah dengan apa yg aku tulis ha ha ha) maafkan aku, sesungguhnya sifat ini hanya akan berlaku untuk sementara saja... 

Jadi bersedialah semua, untuk menyertai marathon JIWA KACAU aku pada hari ini... kalau korang bernasib baik, ko akan berhenti menerima entri marathon aku dalam beberapa ketika untuk hari ni... Tersentuh Sudeh?? Ya ketika aku ber BW di blog2 yg lain, mata aku terpaku pada satu komen yang telah aku tulis di silenceblogz kepunyaan PotiaCasaDelaross. Beliau ada menulis sebuah entri bertajuk GAMBAR SENYUMAN PALING MENAWAN.  Dan berikut adalah entri yang di tulis oleh beliau berserta komen dari aku dan reply/komen dari blogger lain serta tuan  punya blog... rupa2nya bukan aku jer yg tersentuh dgn apa yang aku tulis, tetapi masih ada lagi insan yang berhati mulia seperti si PARIPARIPUTIH (cecewah sila lah layang kan diri korang macam kapas kena tiup angin sepoi-sepoi bahasa) 



SO MORAL OF THE STORY: 
SEDEKAHLAH WALAUPUN HANYA DENGAN
 SEBUAH SENYUMAN ^-^

sedang.cuba.tersenyum.dgn.otot2.muka.yg.terasa.sgt.ketat
@paripariputih.blogspot.com

Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

22 comments:

  1. senyum pada gambar pertama tu sgt sweet.. eheee :)
    **betul, lg pun senyuman tu kan sedekah

    ReplyDelete
  2. senyum itu sedekah..:')

    Dengan senyuman kita juga boleh menghiburkan hati mereka yg tak temteram...

    PPP :)

    ReplyDelete
  3. Nurul: Entah gigi palsu siapala yg jadik mangsa tu? ha ha ha >.<

    ReplyDelete
  4. Zul ye pastikan mulai saat ni ko kena sentiasa tersenyum (nanti tebal pahala ko) mcm aku ni yg suka tersenyum he he he >.<

    ReplyDelete
  5. =)

    jujurnya dalam dunia nyata wa menang susah nak senyum..insyaAllah wa akan berusaha =)

    tapi wa suka buat orang tersenyum =)

    ReplyDelete
  6. Senyum itu satu sedekah yang paling mudah untuk diberikan. tapi, jarang orang dapat melirikkan senyuman. Mungkin kerana hati yang..........(PPP) isikan sendiri.

    Selamat berpuasa dan menjadi super-MOM yang sentiasa senyum :)

    ReplyDelete
  7. bhahahaha manis sungguh senyuman encik lembu tesebut...gigi pon nmpak putih n sihat..ni mesti slalu minum susu segar sendiri untuk mendapatkan gg yg kuat n sihat..bhahahaha

    ReplyDelete
  8. MK Syahir: Ko camner org nak tengok ko tersnyum, dah dok asik mengadap papan panah tu jer, kan... ha ha ha sila la tolehkan wajahmu itu kedepan untuk tatapan ramai...:P

    ReplyDelete
  9. Tallif: Mungkin kerana hati yang (ini jawapan tempat kosong) tidak ikhlas, jadi senyuman yg dipamirkan sehitam hati yg tidak ikhlas tu...

    Hadiah paling berharga buat PPP apapila buat pertama kali melihat senyman dari anak semasa dia lahir... >.< so suewwwttt anak ku lelaki itu...

    ReplyDelete
  10. MIKO: Selain minum susu segar, mungkin dia gunakan COLGATE atau ubat gigi DARLIE tu sebb nampak kuat n sihat ha ha ha >.<

    ReplyDelete
  11. hahaha.. itu senyuman paling mahal :D

    ReplyDelete
  12. hahaha.. itu senyuman paling mahal :D

    ReplyDelete
  13. tapi senyuman juga adalah sedekah termudah..

    jadi satu senyuman besar untuk Datin PPP :D

    ReplyDelete
  14. Burppp! Alhamdulillah kenyang aku tegok senyuman ko to Datin Sri Nong hu hu hu >.<

    ReplyDelete
  15. nah cik peri peri , aku sedekah senyuman kucing tuk kau . =3

    hewhewhew

    ReplyDelete
  16. ish ish ish murah rezeki aku kan ari ni byk betul org sedekahkan senyuman kat aku ari ni... diladoodledat mana misai ko?? tak nampak pung keh3 >.<

    p/s: ari ni aku tengok muka ko dah mcm Sazzy Falak la plak he he he :P

    ReplyDelete
  17. hoiseh siap boleh tinggal pesanan utk suh cek komen

    advance gitew

    haha eh mana , sazzy falak yg muke cm aku , hekkkk

    wah belog die ada music piano . nnt aku stress je aku singgah dgr lagu piano ko ni heee

    ReplyDelete
  18. dilladoodledat aku kan paripari harus la.. ko hade?? he he he

    oh ye ek... ahli falak, eh sazzy falak yg ikut cm muko ko kan... keh3

    dengau satu minit 20 sen... kira murah aku bagi ko tu.. ha ha ha :P

    ReplyDelete
  19. Syukur.. entry di silenceblgz di panjangkan ke sini.. mmg komen PPP tu membuat kita rasa bdk tu sejujur manuia yg ada atas muka bumi ni... nampak ikhlas sgt2 dgn apa yg dia buat... klu org x tau mesti org akan kata dia nak curi tabung masjid...

    ReplyDelete
  20. Potia: perkara yang baik tu kita harus sampai menyampai... bukan hanya menyampaikan "benda2 yg mengaibkan jer betul kan?? Jadilah org yang suka melihat kejayaan org lain =)

    ReplyDelete
  21. singgah nk senyum ni, hikk..

    ^________________________^

    ReplyDelete
  22. caliph: panjangkan doa dan lebarkan senyuman :)

    ReplyDelete