Yok Kita Jadian... Jadi Apa Ek??

As Salam... hu hu hu dah hari Isnin. Cuba ko cermin muka ko, adakah wajah ko suram, suam, monyok, mondok, tenuk?? He he he chill la weih.... Monday is not end of the world... apa la korang ni tiap senin jer mesti ada mood MONDAY BLUES, tiap MONDAY BLUES jer mesti tak de mood... 


BANGUN! BANGUN! JAN MALASSSS... penyakit ni tak de sapa yg boleh diubati kecuali diri korang sendiri.... ikut kan aku pun MONDAY BLUES... tapi "demi mencari sesuap nasi" aku pejamkan mata... perut ini masih memerlukan nasi untuk diisi... (kalau dah melengkar atas katil macam ular sawa, manakan nak dapat beras ha ha ha).

TIPS KALAU NAK HILANGKAN RASA MALAS... Kalau kita malas KERJA fikirkan orang yang bertungkus lumus untuk mencari KERJA, kalau kita malas nak ke KULIAH fikirkan orang yang tak berpeluang langsung nak masuk U/KOLEJ. Kalau kita malas nak ke SEKOLAH fikirkan orang miskin yang tak berpeluang untuk ke sekolah DAN untuk IBU2 kalau kita fikir malas nak buat kerja2 RUMAH fikirkan EN.SUAMI bila2 jer boleh ambil BIBIK MUDA LAGI CUN untuk buatkan kerja2 rumah untuk derang ha ha ha... SO CHILL LA... 

Alo lo lo meh sini aku bagi lagu motivasi sket biar korang segar sikit, jangan ikutkan malas tu... ha ha ha YOK KITA JADIAN... (bukan suruh jadi SERIGALA JADIAN LOR)... :p


jangan.biarkan.diri.mu.diselubungi.kemalasan.he3@paripariputih.blogspot.com

Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

15 comments:

  1. pagi2 jarang malas...tapi kalau petang2 tu memang buleh kongg kekadang tu..hahahaha
    happy monday! tengok rajin tak awal2 dah baca entri awak :)

    ReplyDelete
  2. SAYA PUN RAJIN..SEBAB MEJA DH TAK BERTIMBUN

    ReplyDelete
  3. SAYA PUN RAJIN..SEBAB MEJA DH TAK BERTIMBUN

    ReplyDelete
  4. Bagus2 sume yang baca entri aku pagi ni sumenya rajin2 belako.. keh3 >.<

    ReplyDelete
  5. keje tak berapa nak ada kat opis pg ni,jln2 dulu jenguk kengkawan,
    selamat pagi pari-pari putih

    ReplyDelete
  6. morning mama aryan... ppp mcm biasa la setiap hari bz ha ha ha >.< tapi celah2 tengok rakan2 yg mai melawat diriku ini ha ha ha

    ReplyDelete
  7. hahahah mestila kak ppp... klu x ,xdenya nak monday blues.. hihihi.. kak ppp hari ni bertenaga semcm mesti tngah cuti ni kn?? ye ke?? hahahaha... aq yg layu dah

    ReplyDelete
  8. Lina cuti kerja ke? cuti posa? be specific please ha ha ha >.<

    ReplyDelete
  9. Melly Goeslaw dah makin berisi ek sekrang ? :P

    psst : komen sengal takde kena mngena dengan Monday Blues langsung. hihihihi

    ReplyDelete
  10. Ha ha ha sengal x sengal janji komen keh3

    ReplyDelete
  11. uiinaa ko bagi tips tuk dia urang ja? habis aku suri rumah sepenuh masa takde tips atasi rasa malas? hahaha :P

    ReplyDelete
  12. bah mici... ko ni ngantuk ke apa?? ada bah... ni dia tips utk suri rumah tangga yg rasa malas...


    DAN untuk IBU2 kalau kita fikir malas nak buat kerja2 RUMAH fikirkan EN.SUAMI bila2 jer boleh ambil BIBIK MUDA LAGI CUN untuk buatkan kerja2 rumah untuk derang ha ha ha...

    ReplyDelete
  13. a... aku terpaksa rajinkan diri dengar bebelan Datin PPP ekekeke.. sebab takut laki lari dan di ganti oleh BIBIK ekekeke..

    ReplyDelete
  14. hahaha tau ko takut kan?? he he he aku bukan nak menakut2kan ko, tapi itule kenyataan klw kita tak berhati2... ko hade?? ha ha ha >.<

    ReplyDelete