Cerpen 3 Suku Versi Remix Apakah? ( Part 6)


Salam: Apakah...?? Ni aku rasa ada nak terkucil dah ni.. segala sendi kepala lutut, kepala batik bagai nak tercabut dah ni... Menggeletar siotttt!!! Aku nak menyambung CERPEN 3 SUKU SELURUH ALAM ni... KO HADE?? Nak menggeletar anggota badan bagai? Dah macam vibrate telefon 33sekupang si MK SYAHIR la pulak, aku rasa sekarang! :P Mohon papah aku pakai papan pintu, kalau korang x gelak baca Part 6 ni ek... 



Apabila nampak jer kelibat wanita berhati proton waja tu, maka si CA'ER pun bertubi-tubi menyebut nama MAMA kesayangannya itu... malangnya panggilan sengal itu telah membuatkan si MAMA naik tangga hangin. MAMA! MAMA! Apa MAMA!?? MAMA!?? Jerkah DATIN SRI RONG PEPERISA MEGGI TOMYAM (eh berapa byk nak promote diri sendiri ni daa???). Sini ko! Mangkuk ayun punya anak! Ko ingat cantik sangat la muka ko pakai baju kelawar aku tu ke hulur, ke hilir dengan tak mandi lagi! Ko ngan abam tiri ko si POTIAM tu sama jer nyusah kan idup aku... kecik2 tak nak GOL! Dah besau nyusahkan aku... dah balik cepat!!!  Keganasan MAMA CA'ER tu membuatkan si SHONG MUSJOWO, MAK JENAH, PAK WAN KECHIK, BABY dan sekutu-sekutu yang lain mati kutu, walaupun derang tak de ternak kutu atas kepala masing-masing.

Apa pandang-pandang??! Ko henggat aku ni MIKAEL JEKSEN ke... nak pandang-pandang! Dah DOTTKORN apa lagi ko tercegat macam tiang gol kat situ??! Cepat ram aku balik... pas ni aku ada mesyuarat tingkap dengan DATIN 2B... Dengan aksi "Showlin Kuew Teow Kung Fu..." MAMA CA'ER yang masih bergetah macam tilam dunlop pellow pun, baekkkk punya bertenggek di belakang DOTTKORN yang tersenyum2 di peluk oleh MAMANYA SI CA'ER..

Tiba di rumah: CA'ER lu dengar sini...bek-bek (dah tak de langsung bahasa MAMA, dek terlalu marahnya dia dengan si CA'ER).. Mulai hari ni wa nak lu... "putuskan public phone realationship" lu dengan mana-mana jugak awek lu si ZAXX yang dah macam nama  size baju jer aku tengok, dengan si ZUL DE ALEXIS yang macam nama brand talipon jer pulak ke... hapa...tu... Dengan si KATAK COMEL PAPAPDOM tu ke... Lu kena ingat.. kita ni keturunan raja gopal.. eh raja2 lawak komedian.. mana ada standardize nak couple-couple ngan derang tu... 

Tapi MAMA! CA'ER menjelah (apa jadah ejaan aku keh keh keh)... Tapi aku cinta sangat-sangat dengan si ZAXX "nula rumbe... TEREMA...  AMA pilis AMA...  (CA'ER.. menangis tersedu sedu sambil menepuk-nepuk dada, dah puas tepuk dada dihantuk kan pulak kepala dia ke dinding, ala-alah aksi ganas SIVAJIROA....) MAMA menyerang hendap balas dengan reaksi si CA'ER: NAHE! NAHE!! TERMUJEKO.. KORN HEY.. is meranam ... LINA MUKERJEE..  (yang di translate jadi mcm ni lebih kurang (TIDAK! TIDAK! aku nak ko couple dengan gadis pilihan aku si LINA MUKERJEE ~ HE HE HE AKU TIPU) :p

TOK! TOK! TOK! tiba-tiba pintu rumah hantu agam itu berbunyik dengan lantangnya!! Maka munculah satu kelibat manusia dengan muka serius sambil memperkenalan dirinya sebagai INSPEKTOR COPIYASTA... dah macam nama spegatthi pun ada... he he he.. Maafkan saya ini ke rumah CA'ER NAROOM AIMAN AJIS?? Sambil mengesat-gesat hingus yang berbekas di baju kelawar MAMAnya si CA'ER mendapatkan INSPEKTOR COPIYASTA... saya nak buat cawat kawat padang cam mengenai surat yang kami jumpa di bawah pokok jambu di mana berlakunya penculikkan saudara ZUL DE ALESIA atau nama sebenarnya ZUL DE ALEXIS...

Boleh En CA'ER tolong cam kan tulisan ni? Serius bebenau wajah INSPEKTOR COPIYASTA sambil matanya sempat lagi mengerling ke arah MAMA... si DOTTKORN yang ada menyimpan perasaan geram pada MAMA, hanya mejeling tajam ke arah INSPEKTOR COPIYASTA... al maklum balas la MAMAnya si CA'ER ni kan JANDA BERHIAS yang banyak harta karung karun... peningalan arwah suaminya DATO PHATOLLAH DATO FASOLA... Kemudian surat beralih arah tangan ke CA'ER... beginilah lebih kurang isi kandungan surat tersebut...



Dengan bantuan polis hutan wanita yang pandai tentang ubat-ubatan tongkat ali,  Inspektor FARAHANA LA LA LA, CA'ER telah di usung bawak ke balai PULIS menaiki kenderaan black mambo italiano... mariah tengku sobre menuju ke BALAI SERI RONG POLIS... FARHANA bawa surat ROZIROXXX CUTE itu sekali!! Arah INSPEKTOR COPIYASTA

Jeng! Jeng! Jeng! Apakah yang terjadik lepas ni? Adakah si CA'ER harus tidur lokap? Apa kaitannya pulak surat si ROZIROXX CUTE tu dengan yang lain? Apakah si DOTTKORN mempunyai niat jahat terhadap DATIN SRI RONG PEPERISA MEGGI TOMYAM, dan apa kaitanya INSPEKTOR COPIYASTA dalam kes ni??? Tungguuuuuu! Mue he he he....

REAKSI PEMBACA: Weh! apa ni...?? Bayar charge penuh... apa lak cite sekerat-sekarat jer ne weh PPP?? Mana lagi sambungan dia...??!! 

PPP: "KEPALA BATIK ANG.. NAK SUH AKU HABESKAN SATU NOVEL KE HAPE???!" KO HENGGAT AKU TAK DE KERJA LAIN KE ASIK NAK MENGELENTONG KORANG JER KERJA AKU.."  keh keh keh...

ini.hanyalah.gurauan.mohon.maaf.segala.kekasaran.dan.tingkah.laku.aku
@
paripariputih.blogspot.com

Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

50 comments:

  1. kahkahkah . wehh mama . rumeet aku cakap aku gila . pes time dia tgk aku gelak macam jantan . ==''

    ReplyDelete
  2. copiyasta? bhahahaha gelak xsudah patik :P

    ReplyDelete
  3. lina mukerji??? kakakakakakaka.. sejak bila aq jd hindustani ni??? waaaa...

    ReplyDelete
  4. kah kah kah..rupanya mamaku lebih ganas dari apa yang gua sangkakan..

    harap jodoh yang mama cari tu lagi mengancam..ehh?hahahha

    menyesal gua pakai baju kelawar lu mama..macam2 penangan dah gua dapat..kah kah kah kah!

    ReplyDelete
  5. wah tante sempoi giler ckp lu wa gn anak..mohon anak tante betul kan kepala senget tante 2...wakkkakka

    ReplyDelete
  6. bhahaha isi kandungan surat tu memang tip top arr.. Lina mukerhee tak boleh blah nama nya tu. haha
    gelak habiesss .. tp watak gua takde.
    kehkehkeh

    ReplyDelete
  7. gelak sakan bace entri ni . adoyaiii , dapat name baru lak , inspektor farahana la la la..

    ReplyDelete
  8. hahahaha...mohon mama bertaubat..eh?

    hahaha.....mama u cry..cry with me cry...apa yg gua tulis? =="

    mohon mama buat next part! :p

    ReplyDelete
  9. hamboih mama . turn sape plak lepas ni . mmg mampoih nak grab habes semua cerita mama . termasuk surat tu sekali . hahahaha

    ReplyDelete
  10. cerpenkah.. hahaha.. ini cerpen sengal ya?? ekekekeke..

    ReplyDelete
  11. haha sengal sungguh

    ReplyDelete
  12. Ngahahahaha! Terbaekkk gak!!! Tahniah2!!! Nextttt..!! ^_^

    ReplyDelete
  13. wakakakkakakakaka

    anak2 memekak kenapa mama gelak maghrib2...hehehe

    ReplyDelete
  14. hahaha mantap la mama.. ikan kekek mak iloi2..wa gelak dh terkekek2,hahah eh? pntun pe ni? :P

    ReplyDelete
  15. hahahaha, nak gelak smpai abis.. hahahaha.. mau lagi mama, mau, mau!! =)

    ReplyDelete
  16. hahaha.. nama pelik2 je ni.hehehe

    ReplyDelete
  17. Anonymous20/9/12

    poning KA baca ni hehehe

    ReplyDelete
  18. carpen apakah ini wahai PPP hehehe

    ReplyDelete
  19. aimi.syafiqah aku rasa mungkin kwn2 ko tak sedar masa tu ko kena rasuk tu yg gelak mcm jantan keh3 >..<

    ReplyDelete
  20. leakedknowledge aa' ae inspektor copiyasta ler... mintak otograp buleh?? ha ha ha patik pun x henti2 tergelak tiap kali membaca cerepen yg ku garap mcm turap jalan ni.. >..<

    ReplyDelete
  21. khairolina weh terharu sude lina mukerjeee mai blog aku dan kumen2 gitu ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  22. Mk Syahir mohon lu jan saprais sgt dgn mamam lu ni... tu wa baru tunjuk intro jer tu lu lum tengok inti-inti pati ayam brand aku lagi ha ha ha...
    ^..^

    ReplyDelete
  23. p/s: mk syahir mohon pulangkan balik baju KELAWAR aku ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  24. Jiwa kacau: sebelum dia sempat nak betulkan kepala aku yg senget ni aku rasa mulut dia dulu yg akan senget aku bagi penampau jepun 2 dass ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  25. Michelle Hopell aka mikael jeksen.. nape ko nak ke surat cenggitu gak.. ha ha ha romantik sgt2 OH MY ENGLISH keh3 >..<

    ReplyDelete
  26. Fara Ahin Ali inspektor farahana la al la air kopi o + tongkat ali satuuuu! ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  27. Zul De Alexis aku memang dah lama nak tobat.. tapi tobat ari ni.. jap lagi buat balik acnor tu??

    mohon ko jan nagis, lau ko nagis sapa lak nak pujuk aku yg nagis nanti? :(

    ReplyDelete
  28. Lily Puteh lantak dia la hey sapa yg kena menyambung cerpen ni pas ni keh keh keh... >..<

    ReplyDelete
  29. Nong datin sri bukan setakat sengal... mereng.... 3 suku... suma all in one kehkehkeh ^..^

    ReplyDelete
  30. Iffah Afeefah ko hade penah baca cerpen sesengal ni?? ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  31. Misz Mieza toceh toceh... NEXT??? apa kat ko jer yg sambung next part ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  32. Bitt (double IS) ckp ngan anak2 mak tengah nengok cerekarama ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  33. zaxx mohon aku nak wata couple ngan partner tissu aku lak lepas ni buleh?? ha ha ah >..<

    ReplyDelete
  34. baby comel ko mau?? mau apa? nasi tambah?? ha ha ah >..< ada gi amek sendiri kat dapur

    ReplyDelete
  35. boni kacak sebab tukang tulis dia pun pelik ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  36. Kesuma Angsana mohon telan ubat darah tinggi ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  37. ch000tz axoera ヅ ni namanya cerpen suka suki 3 suku eh?? ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  38. cerpen remix... waaaa.....

    ** akak sepi jap blog...

    ReplyDelete
  39. leeza asal ko kata sepi?? blog aku ke blog ko?? ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  40. hahaha...memang sengal habis la..
    mama lagi ganas dari anak...
    cayalah~~

    tunggu next part~~
    thumbs up!!

    ReplyDelete
  41. PPP: cerita apa ni Kak Pari-pari weiii? Pening kepala aku baca. Dari mula sampai akhir, aku tak faham apa-apa.

    ReplyDelete
  42. miz ruha... thumbs up le.. sempot aku menulis cerpen ni nasib baik aku yg tak jadik 3 suku ha ha ha

    ReplyDelete
  43. ha ha ha tu la ko romeo asik kat laut jer.. ni adalah part of group aku punya projek.. ada satu segment whereby setiap org (siapa2 yg berminat) untuk menulis cerpen ni (tapi versi gila2punya ayat) then benda ni bersambung2 tapi sambungan mestilah berkaitan dgn cerita2 sebelum and mesti berkaitan dgn members dalam blog tu) ha ha ha ko jan penin2 x penting pun... :)

    ReplyDelete
  44. bhahahahaha lina mukherjee?? bhahahaha lawak2 hahahahaha

    ReplyDelete
  45. bhahahahaha lina mukherjee?? bhahahaha lawak2 hahahahaha

    ReplyDelete
  46. hahaha.. kemain backlink ke group akak yer.. very the promote.. sah sah aku dapat watak jahat sesajer... haha.. tak leh larik nampak gaya nya, janda pon janda lah...

    ReplyDelete
  47. Bella aku nak gelak cam ko gak baha ha haa eh apada ... ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  48. KorN: keh keh keh.. itula untungnya lau ko dalam geng "KONGSI GELAP" aku... ko hade ke nak backlink2 bagai.. aku klw boleh bukan takat backlink, je aku nak bagi.. "backhand" pun boleh gak ha ha ha >..<

    weh ko jan men2 janda bukan sbrg janda tu... janda berhias ko naroooommm mua ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  49. adeh..dah mcm org sewel pon hado wa duk gelak sorang2 dlm bilik ni smbil diperhati dua mkhluk ghaib(rumate) haha xD

    ReplyDelete
  50. O cikteddy cuba ko ulang balek taip perkataan sewel tu mcm best pulak aku baca mua ha ha ha >..<

    ReplyDelete