Bunga Penyeri Hati...

As salam semua... aku harap hari ini akan memberi sinar bahagia pada semua, hari Rabu yang sepatutnya dibisukan, tidak mampu untuk aku turutkan... sesungguhnya ada perkara penting yang harus aku lakukan demi sebuah ikatan kekeluaragan dan persaudaraan, kasih sayang sesama insan yang menuntut aku untuk tidak terus berdiam, seperti selalunya pabila tiba hari pertengahan minggu ini.


Justru sebagai yang tertua di dalam keluarga besar ini... aku harus berdiri dan memohon kembali agar insan yang pernah ku kenali, walau tak lama, namun hadirnya dalam hidup kami begitu bererti... malah hadirnya ibarat mentari yang menyinar memberi kebahagiaan hati.. dan kerana salah sangka... semuanya akan hilang begitu saja. Oh no.. no way i'm gonna let it happen. 


Anis... entri ni akak buat khas untuk Hanis... nak tahu kenapa? Sebab dalam beribu-ribu blogger perempuan yang akak kenal di alam maya selama ini, Hanis dan Farahin lah yang mula-mula akak jumpa face to face dan bertentang mata. Tak kala melihat raut wajah kalian hati ini berdetak... "Eh.. mampukah aku bersahabat dan menjalin perhubungan dengan mereka.. ?"


Memandangkan jarak umur antara kita ibarat langit dan bumi... ku tatap sejenak wajah comel yang sentiasa melemparkan senyuman... tak kala aku menyambut mereka di parkir kereta... dan ciuman mesra aku berikan pada mereka berdua... dalam hati berkata-kata insyallah mereka ini adalah adik-adik yang baik... (walaupun semunya nakal-nakal belaka, namun aku tahu itu diluaran saja). Walau diri bukan seorang  ahli tilik handalan, tapi aku tahu baik buruk seseorang, walau hanya dengan melihat sekilas pandang.


Dan pertemuan itu terus terjalin erat, walau jarang berutusan namun setiap kali berpeluang bertemu di muka buku. suasana menjadi gamat... kehadirannya bisa menjadikan susana sunyi kepada keceriaan dengan sifat keanak-anakkanya dan berkataannya yang bersahaja.. memang aku akui... kadang-kadang dalam kita berbicara tersalah anggap itu pastinya ada.. sehingga akan ada yg membuat hati terluka... tapi percayalah.. jauh di sudut hati ini... tak terlintas bagai apa yang dikata...


Anis... kalau anis sayang akak, dan Anis dah anggap akak ni macam kakak or mama, akak mohon Anis jangan jauh hati.. kita ini ibarat sebuah keluarga... satu terluka pasti yang lain juga terluka... satu jer akak nak PULANGLAH... kami semua masih memerukan Anis... kami mahu Anis yang dulu... kami mahu Anis terus  berada di sisi kami... 

Sayang,
PPP

aku.sayang.semua.orang.yang.menyayangi.aku@paripariputih.blogspot.com

Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

13 comments:

  1. Sobsss sobsss , mama nak baju kelawar , nak lap mata.... T.T

    ReplyDelete
  2. takutnya ada hantu la.... eh! ada objek aneh... ekekeke

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah everything gonna be okay akak

    ReplyDelete
  4. FaraAhin Ali baju sume dah habis pakai si ca'er pinjam tak reti2 nak basuh.. >..<

    ReplyDelete
  5. PotiaCasaDelarossa ha ha ha hantu kopek ada x?? >..<

    ReplyDelete
  6. Mk Syahir hopefully :(

    ReplyDelete
  7. anis gi mana nak suruh pulang?
    tak tahu apa2.. @_@

    ReplyDelete
  8. miz ruha gi cuti-cuti malaysia :) boring dia x de :P

    ReplyDelete
  9. OOO G BERCUTI .... PATUT LE RINDU2AN.. TAK PE AKAK KAN ADO... SEADONYER... JGN SEDIH2

    ReplyDelete
  10. mayang abdul razak alo lo lo tomey2 ha ha ha >..< thanks ya :)

    ReplyDelete
  11. ala tetibe touching la baca entri ni..sobsobss

    sahabat sejati akan ade ngan kite selamanya..insya'allah..aminn


    p/s : bile le dpt jumpe cik ppp ni :P

    ReplyDelete
  12. ♥ Nana BamBam ♥ yup betul.. dikala org menjauhkan diri.. hanya sahabat sejati jer yg akak kekal bersama kita.. :)

    ReplyDelete
  13. mama..tolong tilik sat muka wa mcm pe? heheh moga2 anis come back.>:)

    ReplyDelete