Oh!! Baru Ku Tahu... Rupa-Rupanya...


Petang-petang macam ni mula la mata layan pejam jer... =..= . So dengan pantas aku merayap-rayap kat kediaman "abam GOOGLE". Masuk sana... masuk sini... sekali tu mata aku melekat kat satu gambar ni yang sangat menarik jantung aku keh keh keh. (Sebenarnya aku dah pernah nampak menda ni lama dulu) So bila dah terjumpa ni terus aku simpan dan buat entry... Baru ku tahu... rupa-rupanya macam ni cara derang buat oren pelangi ni.... nape la tak terpikir sebelum ni?? he he he. So kalau siapa-siapa yang rajin nak mencuba tu boleh le buat wu hu hu.

 =..=


P/S: Aku rasa sangat sesuai di hidangkan di jamuan-jamuan parti2 politik tapau-ware, majlis berkhatan bekhatam, dan sebagai pencuci muka mulut tuk majlis2 kawen... isi limau tu perah buat "oren jus" kan.... kelasss ko JEMAH he he he >..<

jelly.pelangi@paripariputih.blogpsot.com

Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

38 comments:

  1. aku pun baru tau ni hehe

    ReplyDelete
  2. baik. lain kali aku datang sana berjimba.. sila buat oren rainbow ni ya PPP :D

    *Demand nda malu.. yalah. kalau ppp dtg kk, aku buat juga utk ppp :D

    ReplyDelete
  3. phat: ha ha ha walhal punya le senang nak buat natang ni ish ish ish... :P

    ReplyDelete
  4. wah aku pun baru tahu

    ReplyDelete
  5. Datin Sri Nong lau ang bukan setakat oren dgn apple pun kita boleh buat.. lepas tu siap amek gam kasi tampal, keh keh keh lau kulit apple sah sah le cepat putus and koyak ;-)

    ReplyDelete
  6. velentine ni dah tau kena cuba buat ni.. :)

    ReplyDelete
  7. menarik ni! fiza tak suka makan oren. boleh buang isinya buat jus then kulit dia boleh gunakan untuk buat agar-agar. best jugak cuba sesuatu yg baru ni :)

    ReplyDelete
  8. Anonymous4/10/12

    zul baru taw..leh try wat nie..hehe

    ReplyDelete
  9. Zul De Alexis ha ha ha nnti amek gambar snap bagi akak tengok ok :)

    ReplyDelete
  10. Fiza yup... nak sedap lagi boleh gantikan jelly tu buat mcm puding bersusu pun layang gak :)

    ReplyDelete
  11. Laa..mudahnya buat benda Allah tu, ingatkan susah...

    ReplyDelete
  12. wahh mcm sedapppp tp mcm syg nk makn erkk *sebab cantik sgt ;p

    ReplyDelete
  13. Del ha'a bule suh Pn Isteri buat tu Del minum petang :)

    ReplyDelete
  14. JR sesungguhnya tu la kan.. tak penah nak amek tau.. rupa2nya pejam mata pung boleh buat :)

    ReplyDelete
  15. Jna... boleh yg cantik potong tu buat hiasan yg x cantik kasi makan ha ha ha >..< pun boley kan??

    ReplyDelete
  16. kreatif...baru tahu jugak ni....blh le try nanti masa raya ke.hee

    ReplyDelete
  17. Aishah haa elok sgt la tu, raya Haji dah nak dekat ni.. he he he >..<

    ReplyDelete
  18. peh menarik~!! serius menarik.. huhuhu.. boleh cuba ni. Kreatif sgt. =)

    ReplyDelete
  19. aiNa kan??? ha ha ha aku pun macam kena tarik2 nak buat menda ni ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  20. Teknik buang kulit limau pon lemah lagi... kena gigih skit la nak buat...~! Hehe

    ReplyDelete
  21. mama mohon watkan untuk majlis kawen ngan cik senduk nti..hahah

    ReplyDelete
  22. apa tu?? jelly?? semart betul kaler2 yg ada tu.. mohon kak PPP buatkan 5,6,7 sepoloh ye =) hehe

    ReplyDelete
  23. ok ini sangat kreatif... sebelum ni yang aku tahu just pakai teknik GM (genetic modification) je nak ubahsuai kaler isi limau :)

    ReplyDelete
  24. Khalilah MNor x pe lau tak mahir tektik buang kulit limau ang belajau dulu buat tektik buang kulit pisang ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  25. zaxx ~ bahagian lelaki hantaran lam 8 dulang kan?? 8-8 dulang nanti aku penuhkan ngan oren pelangi ni mesti cik senduk senyum sampai tinga ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  26. baby aku teka 5,6,7 tahun kot baru aku buatkan tuk ko ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  27. Wawa Mohamad erk ni aku pikir dia pakai teknik keta Gen2 kot ha ha ha... apa natang GM tu ek?? >..<

    ReplyDelete
  28. best jugak nih..tp part nak korek limau rs cm maleh plak..hukhuk~

    ReplyDelete
  29. fluffy ha ha ha guna scoop le korek isi limau tu :)

    ReplyDelete
  30. wah...agar2 oren..hee..menarikk!! nk try la nnt.. ^_^

    ReplyDelete
  31. wow..mama...nak ckettt...cdapp woo..
    cntikk..menarik..tetarikk..kau mmg da bomb!.. mabeles!! =)
    nk wt la nnt..wehee

    ReplyDelete
  32. mohon buat kat caer mama :p

    ReplyDelete
  33. tergodaaaa...mesti cuba

    ReplyDelete
  34. Syahir he he he nanti kita makan sama2 kat poolside kan >..<

    ReplyDelete
  35. Cik Mai lau dah tergoda wajib buat tu ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  36. wow , ini boleh bagi idea nih..
    mesti bakal mak mertua suh aku kawen gan anak bujang die cecepat pas aku buat oreng ni kan??

    hehheheheh

    ReplyDelete
  37. kreatifnya ..
    suda mcm buah tembikai. ehh hehehe~~

    ReplyDelete