Sapa Plak Yang Rindu Ni???

Pagi tadi masa aku tengah driving menuju ke opis... sambil aku budget "narooommmmbaek" punya potong Q keta yang bergerak perlahan-lahan macam sipot babi  kat highway DUKE menuju ke Sri Hartamas, sekali aku rasa ada menda jatuh kat mata aku... bila aku raba-raba aiseyyyyy... ada bulu mata aku gugur selai... baik punya lending jatuh atas ppp eh silap pipi aku.. 


Dulu masa aku kecik-kecik arwah nenek aku selalu cakap, kalau bulu mata kita jatuh, itu tandanya ada orang jauh rindu kat kita... he he he (mula la aku nak budget perasaan ada orang rindu kat aku tu.. ko hade??) Lepas tu nenek aku pesan lagi.. kalau jatuh.. ambik balik bulu mata tu, dan... dan.. letak kat ubun kelapa kepala... sebab apa lak kena letak kat situ?? Nenek aku cakap kalau letak kat situ lebih kurang kita dah balas balik la rasa rindu orang tu kat kita.. erk?? Ye ke?? (tapi aku dah terbiasa bila ada jer bulu mata aku yang jatuh mesti aku letak kat kepala aku, macam yang arwah nenek aku pesan... (ha ha ha orang dulu-dulu ni... penuh dengan superstitious)..

Tapi aku teka yang sebenar-benarnya tujuan dia adalah supaya kita tidak membuang rata-rata apa juga "menda-menda" yang melekat kat tubuh badan kita ni... la... sama jugak lau kita potong rambut, seelok-eloknya rambut tu kita bungkus elok-elok dan tanam... sbb ia sebahagian dari anggota tubuh badan kita... (klw ikut cara Islam mcm tu la... ) tapi jangan pulak salah erti dan percaya sangat benda2 tahyul ni.. nanti tak pasal2 membawak kepada perbuatan "syirik" plak... nauzubillah jauh kan la...

Tapi kadang-kadang tu kan, tak tau le kebetulan ke hapa.. sampai dua-tiga lai sekali bulu mata aku jatuh... (he he he tak kan le ramai bebenau orang rindu kat aku lak ek??) Ha ha ha ... MOHON BUAT PENGKUAN SAPA-SAPA YANG RINDU AKU TU... SILA ANGKAT TIAK SAMBIL LOMPAT KIJANG LIMANAMPLO RATUS KALI mue he he he... (sambil buget hidung retis yang kembang kempis bila ada peminat dia cakap I MISS U........LIKE CRAZY FROG! eh.. apakah.. ha ha ha???) Dah... dah.. PPP ko jan nak perasaan sangat.. tak de sapa yang rindu aku..Aku teka bulu mata aku gugur banyak-banyak tu sebab mungkin bank2, dan bil-bil setempat aku kot yang rindu nak tengok aku bayor ikut time muehe he he....

P/S: Aku mohon kalau betul-betul ada orang rindu aku, budget sket-sket udah le.. bukan apa.. aku takut lau ramai no yg rindu.. nanti botak plak mata aku ni kan... dah tu sume bulu mata aku gugur.. >..< he he he  (mohon jan tendang aku masuk lopak :P)

rindu.itu.adalah.anugerah.Allah@paripariputih.blogspot.com

Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

37 comments:

  1. takleh rindu banyak2 ke

    ReplyDelete
  2. pernah juga org cakap kalau blah kanan yg jatuh ada org rindu
    kalau blah kiri ada org benci.. itu org dulu2 yg cakap..

    ReplyDelete
  3. dah jadi kebiasaan kalau bulu mata jatuh, terus letak kat rambut..
    sebab musabab tak tahu..

    ReplyDelete
  4. Mrs Velentine tak bule.. takut kena pakai bulu mata pelsu la plak ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  5. misz uzmy a'aa dan aku rasa menda2 cenggini byak jer versi derang kan.. dah macam porduk lak aku rasa ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  6. miz ruha eh sama le kite... >..< aku teka lepas letak kat rambut tu.. rambut ang akan jadi tambah lebat kot... =..=

    ReplyDelete
  7. aku rindu anak bini aku huwarghhhhh

    ReplyDelete
  8. Phat mohon ari ni balik awal.. ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  9. Bulu Hidung Saye Slalu Gugur..
    Ape Maknenye Tue???Hehehe

    ReplyDelete
  10. MrJep itu bermakna lam hidung ang manyak "bijih timah" HA HA HA >..<

    ReplyDelete
  11. ala...kna rindu sket2 jela ni eh.wuuuu

    ReplyDelete
  12. bebulu je bila bulu mata gugur..hehe, sy kalau bulu mata gugur amik bulu tu letak kat hujung jari pastu hembus kuat2, bg dia terbang, terbang bagaikan debunga..

    ReplyDelete
  13. saya angkat tiak sambil mngatakan yg saya memang rindu ngan kak pp...

    ReplyDelete
  14. bulu mata botak?hahaha

    ReplyDelete
  15. Lompat kijang lompat kijang . Test power . Heheww ^^

    ReplyDelete
  16. betol la,byk org cakap camtu.
    lau bulu mata gugurrrr ada org rindu.
    lau nak bajet perasan ada org rindu,cabut je la 1/ hehehe.

    ReplyDelete
  17. betol la,byk org cakap camtu.
    lau bulu mata gugurrrr ada org rindu.
    lau nak bajet perasan ada org rindu,cabut je la 1/ hehehe.

    ReplyDelete
  18. dulu kecik2 selalu dimomokkan dgn hal ni. hehe, bulu mata jatuh? hahaha, kita punya selalu gak jatuh. maknanye ada org pernah rindu kita la ni ye???
    abg potia.... rindu kat baby ehh??
    ~ampun mak, baby janji xcakap acmni lagi :)

    ReplyDelete
  19. untung ada org rindu kat datin PPP

    ReplyDelete
  20. aReLaN ye sikit2 cukup sblm gugur semua bulu mato ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  21. azstory aku lagi berbulu tengok orag yg bulu mata nya cantik dan kening cantik kasi cukur.. sampai botak.. ha ha ha pelik sungguh >..< lagi2 yg siap tatoo kening eh.. :p

    ReplyDelete
  22. Lina ang angkat tiak tu pastikan tiak ang licin ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  23. boni ingat kepala jer boleh botak...?? ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  24. unsecretostory erk.. entri aku pasal kijang ke? pasal bulu mata ek?? ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  25. Michelle Hopell ang x yah citer le.. aku tau bulu mata ang tiap2 hari gugur kan?? ramai tul org rindu ko ek?? >..<

    ReplyDelete
  26. amboi ang baby botak jugak le bulu mata sipotia sat lagi ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  27. Telor Power erk.. jan jan ko tak? Ya winduw kat aku?? ehem2 ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  28. Cik Fie nape?? x caye?? ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  29. rindu mama ketat2..hanya mama dalam hati..hiks :P



    yg benar
    zul de alexis

    mls nk tukar blog..haha

    ReplyDelete
  30. kalau jatuh bulu mata, ada org rindu. kalau jatuh bulu hidung, mcm mana pulak?? @_@ mohon pencerahan

    ReplyDelete
  31. zul de alexis... same here.... :) hanya ko dalam jantung eh?? ha ha ha ^..^

    ReplyDelete
  32. MIKO itu tandanya orang tu jarang korek lobang idung dia, naik semak... tu yg bulu hidung tu gugur sendiri ha ha ha... >..< dah cukup cerah tak jawapan PPP ni?? :P

    ReplyDelete
  33. saya mengaku saya adalah sebahagian dari yang merindui awak.. eh! betul mohon percaya apa yang saya cakapkan ini.. love u so much walaupun tak pernah jumpa lagi.

    *ha ce test tgk gugur tak bulu mata tu? hahaha

    ReplyDelete
  34. hahahaha
    saya rindu sama negeri Sabah sanaaa...bah

    ReplyDelete
  35. apesal komen wa takdee ==''

    ReplyDelete
  36. ha'ah.. aku pun selalu buat menda sama. ada je bulu mata jatuh mula la letak kat rambut hahaha.. kononnya ada yg rindu!

    ah.. betul agaknya. Dah rindu jengguk blog datin PPP tapi yelah.. dgn berbagai hal maka muncul juga di malam ini hehehe..

    ReplyDelete