Aku Ada Ciri-Ciri Pelaris?? Biar Betuii...

Hamboiiiiii tajuk kemain lagi kan?? Ha ha ha ko hade ke?? (geleng-geleng aaah tak de letuwwww). Meh sini aku nak share dengan korang. Tapi sebelum aku bercerita lebih lanjut, tolong le lontarkan fikiran tentang menda-menda "khurafat" tu ek... apa yang aku nak ceritakan ni, ialah dari pengalaman dan jugak kajian-kajian yang aku buat semasa menghadiri kursus MOTIVASI DR AZIZAN OSMAN (keh keh keh dah orang nak sponsor, aku belasah jer le kan), bukan murah ek nak gi MOTIVASI dia ni... paling murah pung nak dekat RM200. Ok enough of him, apa yang aku nak cerita ni ialah pasai che'.. bukan pasai Maya Karem, bukan pasai Obama, bukan jugak pasai MR.BEAN ha ha ha... i want to story about me....

Adakah sebab Maya Karin macam muka aku?? 
Eh! Ha ha ha >..<


Semasa menjalani kurus tu, semua orang di minta untuk mencampurkan angka-angka yang diambil dari pelbagai sudut, tapi selalunya angka tu akan diambil dari tarikh hari jadik korang la kan. Ha ha ha tau asal aku gelak ala-ala "penyamun"? Mana aku tak gelak weh, yang peliknya apa jugak angka-angka positive dalam taklimat2 yang diberi tu... boleh dikatakan 80% terkandung dalam tarikh lahir aku, (cecewah kembang lubang idung aku masa tuh) tapi jangan tanya kiraan dia macam mana, "haram" satu pun aku tak ingat... :P Paling bestnya tiap kali dia tanya sapa ada nombor macam ni... macam ni... setiap kali tu le aku angkat tangan, sampai aku ni jadi perhatian orang keliling le.. ye le.. aku senirik pun macam tak caya kan?? Keh keh keh... tapi kalau dah ada.. tak kan le aku buat2 tak de pulak... apa kes?? =..=

Atau mungkin senyuman aku manis
 macam gule?? Mue he he he..


Dan, setelah dikaji, diselidik, ditest, dan dihuraikan akhirnya dapatlah keputusan dan kesimpulan yang dibuat dari perkara-perkara tadi. Salah satu ciri positive yang ada dalam diri aku ni rupe-rupenya, aku ada ciri-ciri pelaris.... (hah! mula le tuewww nak wat spekulasi aku pakai jin shamsuddin tu kan utk jadik pelaris). Bukan macam tu le... maksud aku pelaris kat sini ialah, mana-mana aku pegi mesti ada ramai orang akan ikut serta. Contoh mudah cam ni le aku bagi: Di mana ada gula, di situ le ada semut.. ha ha ha (aku rasa sebab tu si EZ gelarakan aku Cik Semut kot mue he he he). So korang dapat tak apa yang aku maksudkan? 

Atau mungkin sebab aku ni peramah 
atau lebih tepat "banyak cakap" :P


Tak paham jugak?? Ok macam ni la.. pernah tak korang perasaan, katalah korang gi shopping, dan ko  pegi ke satu kedai yg tak de orang, kecuali jurujual dia, kemudian ko pung masuk kedai tu, dan tak sampai pun 5 minit ko dalam kedai tu, tiba-tiba menderu jer orang lain pun masuk, (macam ada tarikan untuk derang nak masuk, sebelum tu tak sapa pung nak kisah masuk kedai tu kan)... ha jadi aku punya aura tu macam tu le.. bukan sekali dua aku terkena, sebenarnya tiap2 kali aku gi mana2, (aku penah le citer kat anak dan en.somi pasai ni, itu yang kadang2 anak aku perli aku dia cakap) Mama ni elok masuk masjid atau surau jer mama, biar ramai orang nak gi masjid.. keh keh keh bertuah punya anak... 

Tapi aku rasa, selain dari kebetulan, ini lah sebabnya, sebab aku memang suka pandang orang dan lemparkan senyuman IKHLAS.. keh keh keh... ye dok? Lau tak takan le ada ciri-ciri PELARIS kan?? ko hade?? >..<


Jadi itu le kisah "pelaris" aku ni kan... aku rasa mesti ada di antara korang kat luar sana pun mengalami benda yang sama macam aku lalui.. he he he kira aura korang tu kuat le tu.. tapi aku pulak bila dah selalu jadik cenggitu, rimas pung ada, ye le rasa dah diri ni macam retis, ramai tul orang nak mengikut keh keh keh (muhun muntah limanamplo kalik ek keh keh keh). Tapi itu memang betui sikit pun aku tak tipu.. :P K.bai... lu pikir-pikirkan la ek.. sebab bagi aku itu semua kebetulan... (ingat jgn percaya sangat, aku ni kan KEPOH, tu yang nak share ngan korang citer faktor X-MEN yang ada pada aku neh.. he he he... dah dah... ppp jan nak over over... (sambil tepuk ppku yang gembu macam kuih pau neh) :P

P/S: Sapa nak follower dia melimpah ruah, jom le follow blog PPP aku, keh keh keh ni AKU TIPU...

ikhlaskan.diri.ikhlaskan.hati@paripariputih.blogspot.com


Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

26 comments:

  1. hai maya karin.. Kbai

    ReplyDelete
  2. (aku penah le citer kat anak dan en.somi pasai ni, itu yang kadang2 anak aku perli aku dia cakap) Mama ni elok masuk masjid atau surau jer mama, biar ramai orang nak gi masjid.. keh keh keh bertuah punya anak...

    Yang ni lawak.. HAHA. terbaik lah anak Mama :D

    ReplyDelete
  3. wah! kemain lagi mama.. ada pelaris gtu.. :)

    ReplyDelete
  4. @hafiz hafizol

    bai bai eh?? keh keh keh... (suke le aku ni kan?? org pannggi mayam karem?? kehekehe) rasa nak sepak muke sendirik skrgn neh :P

    ReplyDelete
  5. @Hana Jalil

    eh family kiterang ni memang karot komidian ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  6. @Jiwa Lara

    asal ko nak menuntut dari aku ke?? ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  7. akak ramah , akak baik , akak comel , akak menawan , akak punya gig putih , akak punya belog cantik , akak punya follower bebaldi ... akak punya ..

    err .. cukup dah kut ;D
    eh ? tetiba ja akak . haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hamboi siap pakej gigi putih tu yg tak menahan aku dibuatnya he he he :p

      Delete
  8. actually tu advantage akak..akak peramah, awet muda full package tu yang jadi daya tarikan..hehehe :)

    ReplyDelete
  9. saya sebenarnya suka nora danish, instead of maya karin..<-- ape kena mengena ngan entry neh? hahaha..

    ha'ah cik ppp memang pelaris, sesiapa nak minyak pelaris leh amik sket..hehehe just kiddin..

    ReplyDelete
  10. @Mk Syahir

    erk... bukan sebab aku kuat mengarut ke?? keh keh keh >..< mekaceh le ek.. sapa lagi yg nak puji klw tak anak senirik (he he he mohon terjun lombong) :P

    ReplyDelete
  11. @azstory

    meh sini sebotol free of charge ha ha ha sambil menyanyi lagu do re me hai obat hai obat mari beli obat >..<

    ReplyDelete
  12. nak jumpe la denga beliau dr tu..suruh die kire tarikh lahir nana plak..entah2 ade aura mcm ppp ke..kekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku teka klw ko jumpa dia tak payah nak mintak tarikh lahir bagai mesti dia ajak ko kawen trus maklong dia tu bujang lagi kot >..<

      Delete
  13. ahhaha stuju dgn si mirza tu..ppp kne p masjid lagi2 time solat subuh...meriah cket masjid tu kkekeke :)

    ReplyDelete
  14. @leakedknowledge

    keh keh keh kemain MIKO.. tapi mana boleh cenggitu... kita ke masjid atau surau kena ikhlas kerana Allah bukan sabab ada PPP kat situ =..=

    ReplyDelete
  15. piwitttt kak zaimah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. PeWiiiiIiiiit blk kat ang rongoks >..<

      Delete
  16. akak peramah. hai kak, lama tak singgah sini tau. haaaaaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Leeza eh! Ha ha ha >..<

      Delete
  17. pandai Mirza cari point hehehe...

    nanti kalau aku nak lariskan 'novel ke zine ke' kena berguru dgn Datin PPP lah ni kan.. hahaha... bulih??

    ReplyDelete
  18. awk nk jd duta sy? hikhik

    ReplyDelete
  19. @zila manaf

    kemain memperli aku si zila manaf ni keh keh keh >..<

    ReplyDelete
  20. maya karin waris jari hantu :D

    ReplyDelete
  21. termuntah suda...(sori aku xjumpe beg muntah tadi)

    ReplyDelete