Kain Ku Terlondeh...

Ha ha ha sebenarnya dari tadi aku dan anak aku bertabah menahan ketawa dengan satu insiden yang sangat-sangat memalukan aku. (Geleng kepala limanamplo kali aku bila kenang-kenang balik). Meh aku citer kan kat korang.

Tiap-tiap hari Jumaat aku akan gi kelas mengaji QURAN... jadi pagi-pagi aku akan sediakan persalinan la untuk mandi kat rumah mak aku, sebab aku mengaji dekat jiran sebelah rumah mak aku. Dan sebenarnya hari ni adalah hari permulaan aku mengaji, setelah 2 bulan aku stop kejap, sebab puasa dan bulan lepas sebab anak aku nak PMR. 

Sekali bila bangun kain baju kurung aku londeh daa... 
nasib baju kurung aku labuh paras lutut... :P


So dipendekan citer, tadi lepas mandi, makan dan solah maghrib aku akan bergegas le ke rumah sebelah tu, sebaik jer usataz datang. Jadi disebabkan ni, hari pertama aku mengaji, jadi berkobar-kobar le aku gi, tapi siap-siap dah pakek telekong kepala, yang kain telekong nak isya nanti la cadangnya aku nak pakai. So sementara tunggu azan isyak, aku pun mengaji le dulu... tengah2 mengaji sekali azan pun berkumandang... ustaz pun mcm biasa suh aku sambung kendian sebab nak solat isya dulu.

OPOCOT! 
Mungkin itu jugak le ayat yg ustaz cakap lam hati dia tadik... 
ha ha ha malu giler akuhhh :P (Eh ustaz jan intai, no no no) ha ha ha


Sekali tu nak dijadik kan citer, aku pun bangun le... masa bangun tu plak, budget laju bagus jer aku bangun (maklum bersemangat kan)... pas tu... masa aku bangun tu... tiba-tiba jer, aku rasa ada benda licin melorot kat kaki aku... Sekali bila aku pandang bawah, tu dia.... kain baju kurung aku sudah londehh... Alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Malunya aku.... nasib baik ada cushion yang aku buat alas quran tu, aku capai dan aku tutup kaki aku... =..= (anak aku kata masa tu, muka aku memang budget muka tak leh blah adeehhhhhhh).

Disebab kan tersangat2 malu aku cepat2 cover kaki aku dengan cushion tadi... dan terpacul di mulut aku "Erkkkk ustaz... mohon jan tengok!! Erkkk kain saya terlondeh.. ha ha ha... tak tau aku nak letak muka aku kat mana masa tu... =..= sambil mengundur perlahan-lahan (macam lagak si johan dengan serkup tudung saji kat dalam filem HANTU KAK LIMAH tu) cepat-cepat aku capai kain yg terlondeh tadi, dan kain telekong aku, masuk ke bilik bibik kat bawah tu.. dah le anak aku dan anaknya si jiran mak aku tu bantai, gelak kan aku ngekek-ngekek (hampeh nyer budak2, aku rasa... lau ada orang amek gambau masa tu mau muka aku merah padam macam lobster kot)... ha ha ha..

Ustaz tu pun tak terkata apa... bila aku kuar jer dari bilik tu... tak habis2 kena bahan dan kena gelak dengan anak aku.... pas tu ustaz aku tu siap cakap NASIB BAIK LONDEH KAT RUMAH... lau kat luar?? ha ha ha mentabah jer aku dengau kata-kata USTAZ tu... (ustaz aku ni lak dah le muda, malu i... oh my kain)... Nasib baik aku panai cover... ha ha ha... tapi malu tetap malu....

P/S: AKU TEKA LEPAS NI BAJU KURANG AKU YANG TADI AKU PAKAI TU HARUS AKU NAK LETGO KAT ORANG... CISSSSSS BIKIN MALU DEN YO... :p

kain.ku.terlondeh@paripariputih.blogspot.com

Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

66 comments:

  1. hahahha sat nak imagine :p

    sy rasa Allah saja nak uji ustaz tu :)

    mujur sy xde kat situ..kih kih kih

    ReplyDelete
  2. wah 2nd pon dapat..kih3

    ReplyDelete
  3. ok top 3 sy pegang..hahaha!

    ReplyDelete
  4. haha . mama2 .

    kalaulah saya kat tempat mama rasanya dah menagis kut . lari masuk bilik taknak keluar dah . haha .

    ustaz tu muda lagi ek ? hahah :D

    ReplyDelete
  5. syahir bagusssss lagi byk tangga ko pegang lagi aku suke... meriah sikit kan. ha ha ha >..< mujurla ang tak de syahir lau tak harus aku pitam kat situ sbb terlampau maluuuuuuuu oh tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkk!! ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  6. Pensil tak sempat aku nak nagis... aku tibai ketawa sorang lam bilik sambil sarung kain telekong aku :p aku teka dia tua dari aku tapi muka org alim nampak muda sokmo... tak yah le ko nak ngorat2 dia... anak dah lapan dah tu ok h aha h >..< (tpi mmg ensem ustaz aku tu, putih, tinggi, macam muka erm... ada muka pelakon tu... sorry x ingat :P)

    ReplyDelete
  7. Tabik MK Syahir atas kepantasan beliau memungut t0p 4 ..

    Noona, aku tak pasti akan emosi aku tatkala aku membaca.. yg pasti aku tergelak..hahaha

    ReplyDelete
  8. ha ha ha sampek hati ko @amirul verdasco nadzri... aku dari kain aku terlondeh tadi sampai skrg akubertabah nak tergelak.. ha ha ha malu hokeyyyyyyy =..=

    ReplyDelete
  9. hahaha . opocot ! ntah2 ustaz tu pn tahan gelak . saje cover ! haha

    ReplyDelete
  10. tu la noona, ekceli aku cuba mengawal emosi aku sedaya upaya supaya menepati tema.. tp sampai part "Erkkkk ustaz... mohon jan tengok!! aku dah xbley kontrol noona..hahaha

    ReplyDelete
  11. MAAFkan saya kerana tergelak semasa membaca entry ni. WAHAHA. tak dapat nak dibayangkan. mesty muka mama merah bak buah delima yg tgh nak masak. erkk. *bantai jelah*

    ReplyDelete
  12. zieya gelak jgkk..sorryyyy :)

    ReplyDelete
  13. mk syakir nie gile place ke hape..habis 3 place die konker..haha

    kak ppp malunyee..depan ustaz plak tu..cobaan cobaannnnn..hahaha

    ReplyDelete
  14. Tiba2 saya terbayangkan saya berada dlm tubuh ustaz tu..., tak mau tengok, dah tertengok, alamak, payah-nya..Kalau P.Ramlee masih hidup dia akan tambah slot itu dlm cerita Pendekar Bujang Lapoknya yg berakhir dgn dialog: ":DU-GA-ANNNNNNNNNN"
    Hehehe...

    ReplyDelete
  15. nasib baik pakai baju kurung.. kalau tak... pengsan ustaz tu..hahaha

    ReplyDelete
  16. bhahahahahha. opps terbantai gelak lak....bhahahahahha opps tersambung balik gelak..hehe

    baca perenggan ke perenggan sambil imagine mcm mn situasinya @_@..bhahhaa

    ohmykain :P tu terlondeh tanda ppp dh mkin slim lettew hewhewhew

    ReplyDelete
  17. O.M.K !!!!!! bhahahahahaha

    ReplyDelete
  18. haha awatnya...ayo manyak malu mah.

    haha...jangan pakai lagi ..

    ReplyDelete
  19. ahahaha dapat aku bygkan muka malu masa tu. Caner la boleh terlondeg ni ppp?
    berat badan dah turun kot.
    kihkihkih. adeh lawak giler >___<
    mohon bertabah ppp~

    ReplyDelete
  20. hahaha...opss.. tergelak plak..
    tapi memang tengah gelak pun...

    sorok baju kurung tu dalam2.. jangan pakai lagi dah lepas ni...

    ReplyDelete
  21. haha, bak kata opah gua, ikat dgn tali rapia. kahkahkah

    ReplyDelete
  22. pakai tali penggang.. aduhai.. mcm mana boleh jadi lagu tu.

    ReplyDelete
  23. cmne leh jadi lagu tu mama?? hehehe, memang tergelak baca cerita mama ni. mmg Opokot sungguh tau. mama ikat dan dan kot kain tu. pasni kena ikat buku sila plk. baru tak terlondoh lagi..
    ~garu2 kepala la ustaz tu nengok eh hehe, jgn mraah ye mama

    ReplyDelete
  24. kalau saya, saya akan amik mc 3 bulan mengaji ngan ustaz tu untuk meredakan tahap malu. kekeke..

    sian baju kurung tu kena let go, hehe.

    cik ppp pasti tiada sesiapa yg rekod dan upload peristiwa itu di youtube? hehehe..

    sy boleh bygkan level malu tu tinggi mana time tu..adoyai, sib baik pandai kaber..

    ReplyDelete
  25. Hahahaa . alahai kenangan betoi . Selamat cepat bertindak . hikhiik :P

    ReplyDelete
  26. shiyda aku pun teka mcm tu gak =..=

    ReplyDelete
  27. Hana ye sampai skrg ni aku masih bertabah utk tak nak ingat balik... malu gilerrrrrrrrrrrrrrrrr :P

    ReplyDelete
  28. ~MiZz Atie ZieYa~ aku maaf kan ko... camner kejadian kain londeh tu tak sengaja... cam tu gak le ko punya gelak tu pun kan a'aa mmg x sengaja.. ye leee.... =..=

    ReplyDelete
  29. ♥ Nana BamBam ♥ bio le die... kan anak mak tu si MK tu ha ha ha

    a'aa cobaan la sangat ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  30. JR kemain... siap membayangkan masuk lam badan ustaz lagi.. kan ha ha ha.. eh lam citer p.ramlee tu bukan ke dia kata COBAAAAANNNNNN >..<

    ReplyDelete
  31. boni kacak TAU TAK PE... =..=

    ReplyDelete
  32. leakedknowledge aka MIKO amboi... sanggup tu bertabah baca dri perenggan ke perenggan kan... =..= (tak yah le nak imagine sengsangat.. buruk muka ppp masa tu okehhh)

    yg part kurus tu ppp setuju ye le tu kot ha ha ha (boleh nak perasaan kejap :P) dah dah mohon simpan gelak tu tuk entri lain lak :P

    ReplyDelete
  33. Ahmad Saufe aka APAI wah wah wah kemain seronok ko gelak kan aku ek?? apa OMK... ye le... ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  34. Jue Jaynee, lu baca lu sula malu.. wa yg tekina itu insiden aa, lagi malu manyak woooooo =___=

    ReplyDelete
  35. the malay male hanya mampu ish ish ish lam hati jerk :P

    ReplyDelete
  36. Michelle Hopell ~ aku pung x tau cam ner boleh terlondeh.. aku sedar2 bila aku bangun tu jer terus jer londen.. macam langsir wayang dah tamat siaran... mmg le aku bertabah masa kena tu.. malu muka adalah lam limanamplo inci tebal... =..=

    ReplyDelete
  37. miz ruha ~ aku teka aku harus frame kan kain aku tu dah hantar kat muzium negara... eh??

    ReplyDelete
  38. piraaa mohon sediakan aku segelung tali rapia tiap kali aku pakai baju kurung ek?? hahaha

    ReplyDelete
  39. Leeza dayasari [santai leeza] eden pun x tao camner leh jadik lagu tu :P

    ReplyDelete
  40. baby comel ustaz pung tak sompat nak garuk kepala dia yg tak gatal tu... dia sempat tersengih jer tengok aku especially masa aku ckp ustaz mohon jan pandang kain saya terlondeh =..= haiyoooooo malu weehh :P

    ReplyDelete
  41. azstory hahaha nasib le ppp kira close gak dengan ustaz tu... but sill malu tak hinggat... nak kena tu satu hal... baik lak depan ustaz la plakkkk ish ish ish geleng pala 100x ni..

    ReplyDelete
  42. unsecretostory pas ni lau ada kenangan, aku tak mo dah kenangan cem nehhhh =..=

    ReplyDelete
  43. tutup mata .. ayarkkkk hahahaa

    ReplyDelete
  44. MawardiYunus nah aku pinjamkan tapak tangan aku tuk ko tutup mata :P

    ReplyDelete
  45. ahahaha... ustat muda eh? ahahaha... tak menahan bila bayangkan insiden tu...

    tapi cayalah.. boleh-boleh juga slamba cakap 'mohon jan tgk.' ekekekeke...

    setakat ni aku xde lagi kes macam tu Datin PPP...

    * Datin.. kalau datang KK. Roger aja.. kita bantai makan udang byk2. kita dua kan memang suka makan udang hehehehe...

    ReplyDelete
  46. ahahaha... ustat muda eh? ahahaha... tak menahan bila bayangkan insiden tu...

    tapi cayalah.. boleh-boleh juga slamba cakap 'mohon jan tgk.' ekekekeke...

    setakat ni aku xde lagi kes macam tu Datin PPP...

    * Datin.. kalau datang KK. Roger aja.. kita bantai makan udang byk2. kita dua kan memang suka makan udang hehehehe...

    ReplyDelete
  47. amboi.. smpai dua kali pula komen haku ni PPP... hurmm. tenet punya keja lah ni.. (Padahal jari aku yg tak sabar nak klik 2 kali pasal dia macam tak nak publish aja)

    ReplyDelete
  48. "Erkkkk ustaz... mohon jan tengok!! Erkkk kain saya terlondeh.. ha ha ha... ekekekek

    kenapa tak snap gambar kejadian tu??? rugi tau klu tak entry ni lagi hangat ekekekek...

    mujurlah uztaz tu kuat iman ekekekek

    ReplyDelete
  49. @Mk Syahir nak kena padam ni komen ni... ekekeke..

    ReplyDelete
  50. @Nong Andy

    DATIN boleh ja lau ko bah! Ha ha ha >..<

    ReplyDelete
  51. @potia casadelarossa

    test test ha ha ha potia... kuat tak kuat... benda dah terjadi... malunya bukan kepalang lagik :P

    ReplyDelete
  52. sy yakin ustaz tu tahan gelak dlm perot smpy bblit2 usus dy . Kikiki

    ReplyDelete
  53. Lain kali kena berhati-hati.

    ReplyDelete
  54. @-meeSUPERGIRL-

    aku tak nampak lak tali usus dia berbelit masa tu... tapi dia senyum simpul (dan muka budget tak tentu arah) waaaaaaaaaaaaaa T___T

    ReplyDelete
  55. @Kak Mahh

    itu le pasal... punya bky2 tempat time tu le pulak dia nak londeh =..=

    ReplyDelete
  56. dtg follow sini..!
    hahha..macam2 la..boleh pulak terlondeh haaa..=D

    ReplyDelete
  57. @MarliaMarble

    mekaceh pollow :) ha ha ha tu le... aku pun tak tau camener le dia b0leh terlondeh... ish ish ish malu den.. :P

    ReplyDelete
  58. kalau ade kat situ amik gmbar dah.hehehe buh kat fb tag

    ReplyDelete
  59. @Edy Fee

    amboi!!! kemain ang naaaa Edy =..=

    ReplyDelete
  60. kah2.. kenot brain la kak pp oii... hihihiihihihihi

    ReplyDelete
  61. @khairolina

    Kenot brain?? ha ha ha apakah?? apa brain tuh?? =..=

    ReplyDelete
  62. OMK tu Oh Mak Kau !!! @ OMAKAU!

    ReplyDelete
  63. btol ckp ustaz tu. nsb baek londeh kat dlm rumah. kalo kat luar?

    ReplyDelete