Memori | Aku Dan Kenangan

Memori Itu...

Dalam setiap gambar ada jalan cerita... dalam setiap cerita ada kenangan... dalam setiap kenangan ada kemanisan... dan ada kekecewaan... Tapi yang nyata setiap dari perincian rasa dan perasaan itu seharusnya memantangkan diri kita... Hidup ini banyak mengajar aku tentang rasa yang bermacam-macam. Emosi kadang-kadang membuatkan kita jadi hilang pertimbangan... hilang segala-galanya yang kita miliki...

Walau kita cuba lari dari kenangan yang tak mampu untuk dikenang, tetapi kenangan itu tetap akan kemas bersemadi di kotak ingatan ini. Aku selalu merakamkan setiap detik kenangan-kenangan aku itu dalam bentuk gambar, jangan ditanya kenapa... Mungkin saja bila di suatu saat dan ketika, bila aku sudah tiada... hanya inilah saja cebisan kenangan yang dapat aku rakamkan buat mereka-mereka tersayang... semoga gambar-gambar ini menjadi pengubat rindu bila mereka rindu kan aku kelak... ada ke yang akan rindu diri ni?? Aku tak tahu yang pasti jawapanya ada pada mereka...



































Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

20 comments:

  1. jadikan kenangan yang boleh dikenang kenang

    ReplyDelete
  2. aq xde... cemburu menguasi diri.. ehh...

    ReplyDelete
  3. PPP..... mesti la ada yang rindu, nape sedih2 ni..x suka tau. aku suka dengar ko berceloteh, gelak ketawa... harap lepas ni dapat jumpa lagi....

    ReplyDelete
  4. menavah tgk gamba aku lagi

    hahahahaha


    btw ppp, bia seribu org tgglkan ko, ko kne ingt Iffah Betoffah akan sentiasa ingt ko...walaupun jauh, walaupun senyap, walaupun kita xmcm dlu...

    as long as hati kite punye rasa y sama... LOVE YOU SO MUCH Zaimah aka digital MAMA ehh

    ReplyDelete
  5. tgk aku typo sbb terkejut tgk gamba sendiri HAHAHA

    ReplyDelete
  6. @Iffah Afeefah

    ko samakan aku dengan si digital mamam tu hahaha sengal ko

    same here T___T

    ReplyDelete
  7. memory terindah yg takkan dilupakan

    ReplyDelete
  8. harusla samakan. ko yang ganggu kosentrasi aku masa nengok MAMA

    jadi kau jela jadi MAMA tiri aku ye dak?

    cc; umar ngn dikbi ehh

    ReplyDelete
  9. mengigih betul ppp edit smua gambar2 ni =.=' terasa diri amat keseganan melihat gambar sendiri =.='

    ReplyDelete
  10. hu hu hu... klw dah namanya ppp tak sah lau tak berposing :)

    ReplyDelete
  11. Anonymous6/2/13

    nor zaimah , betul cakap ipah tu.. aku anggukan saje..walaupun aku bukan sentiasa di sisi ko . tapi ko sentiasa di hati aku.

    ko pun sebahagian dari memori aku..

    kenangan yang xdpt dilupakan . perkenalan yang aku takkan lupakan..aku belajar apa itu sahabat dgn ko..

    luv u ketat2..


    cikzaitul

    ReplyDelete