Aku Dan Planet Lonely... (Bak balik semua tu... aku nak balik)

Pernah tak korang rasa, hidup korang dikelililngi dengan orang-orang tercinta... kawan-kawan kesayangan, rakan-rakan dikasihi, saudara-mara yang prihatin... dan mungkin juga diri korang dikelilingi oleh orang-orang yang cara sembunyi mengambil berat pasal diri korang, tapi dalam masa yang sama, korang sebagai diri sendiri terasa hidup korang kosong yang teramat-amat... emptiness.. lonely, isolated, dan apa lagi jer keadaan itu....


Puas sudah aku merungkai masalah ini... aku cuba tenangkan diri, aku cuba buat-buat sibuk, aku cuba dengar lagu-lagu yang boleh memberikan aku semangat, aku ber "wechat" aku ber "wassapp" aku ber "pm" tapi.... masih.. aku tercari-cari... kenapa diri aku rasa sunyi... kosong... aku nak balik hidup aku yang dulu... hidup aku yang dipenuhi dengan rasa "excitement" "ceria" "happy go lucky"... bak balik semua tu aku nak balik.... 


Sekarang aku tengah berperang dengan hati, emosi dan perasaan... aku harap aku akan berjaya untuk menjadi diri aku yang dulu-dulu... pada kawan-kawan... jangan putus harapan dan usaha untuk sentiasa berada di sisi aku... (aku tahu, diri aku... walaupun aku lampi, degil tapi aku tetap akan dapat berdiri semula.. cuma masa dan keadaan saja yang belum dapat aku tentukan.)

Dan satu perkara yang sentiasa aku nak lakukan, pesan dari seorang kawan ~ Kau jangan mintak tolong dengan manusia, sebab manusia tu pun tak sempurna... (pergi sembahyang sekarang! dan itu insyallah akan aku buat bila dah masuk waktu nanti)


Genting Highland ~ Memorimu Tetap Dalam Ingatan 
(Thank You All Had Great Time With You Guys)



Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

18 comments:

  1. kadang2 ada jugak rasa mcm 2.. lonely, sepi, sedih.. heee.. tiap2 bulan mesti ada rasa camtu.. =P

    ReplyDelete
  2. kekadang terasa jugak nak sendirian selama 1 jam tanpa gangguan..duduk2 layan tv..mkn jajan..tido bila masa nak tido.realitinya takkan begitu..

    ReplyDelete
  3. sepi jek bila asyik pndng dinding.. hik2.. takpe kak..kitaorg kan ade.. hihi.. :)

    ReplyDelete
  4. Datin,

    aku rasa kata-kata kawan ko tu paling betul. mungkin yg kosong itu perlu di isi dgn DIA yg Esa

    :)

    ReplyDelete
  5. xpe.. lepaskan perasaanmu diatas keretakabel tu.. mesti puas huhu

    ReplyDelete
  6. ni gambar bila ni? best nyer korang pergi tak reti nak ajak ye..ekekke

    ReplyDelete
  7. lina nampak tembam


    eh

    maybe kekosongan tu Allah nak tunjukkan ko supaya menghargai sesuatu y melengkapkan satu ketika dlu

    ape aku merepek ni

    ko xpaham ke ape lantakla

    aku biul LOL

    ReplyDelete
  8. so true.
    tetap jugak rsa kosong.
    aku rasa ap ko rasa tu.mohon bertabah sebab ko ad byk yg syg termasuk akuu..
    wahh rasa tacing sendiri2 plak aku. haha :D
    everyone look happy n comey :)

    ReplyDelete
  9. JR jarang2 rasa kesepian sekarang, maklumlah anak2 ramai, 6 org (walaupun dua berada di asrama). Yg paling sepi ialah bila dulu JR bekerja di KL, isteri dan anak2 di Alor Setar...memang sepi sangat2...5 hari dlm seminggu cuma membilang sepi demi sepi demi sepi demi sepi.....

    ReplyDelete
  10. ala, mana entry genting nya???
    gambar je??
    sekeh pala kang!

    ReplyDelete
  11. pernah.selalu jugak.lebih2 lg bile tgk gmbar2 lame mcm gmbar kat atas tu :)

    ReplyDelete
  12. selalu je rasa kesunyian tu. kadang2 berdua pun tetap rasa diri mcm sorang. dan kadang2 jgk, psikologi yg buaftkan kita down. yeah, psikologi kita yg berfikir mcm2 dan bukan2 padahal orang disekeliling kita tak buat apa2 yg mendown kan kita pun..

    tu lah saya, lebih kurang mcm mama PPP.. org yg manja yg sebenarnya sentiasa mengharapkan org ditepi kiri kanan depan belakang ada dan always bg support, tak kira dalam apa jua situasi pun.
    xpe mama PPP tak salah pun bila kita memang perlu teman di sisi sebab manusia mmg takkan pernah sempurna. sebab itu kita ada suami yang sempurnakan perjalanan hidup kita, sebab tu kita ada anak yg melengkapkan hari kita dan sebab tu kita ada teman sahabat untuk perbaiki dan tampung segala kekurangan kita...

    Happy weekend mama, teringin sgt nk jumpa mama

    ReplyDelete
  13. Selalu rasa. Tapi aku selalu ingatkan diri aku, DIA itu ada.

    ReplyDelete
  14. Kadang2 ada jugak merasa sunyi.. tapi aida setuju dengan seorang kawan kak jemah tu.. solat je yang dapat membuatkan kita hilang rasa sunyi tu.. :) chaiyok kak.. walaupun aida diam je tapi aida tetap support akak.

    untunglah dapat pi genting dengan org comel2.. ^^

    ReplyDelete
  15. ustad ade cakap orang yang senang dah bahagia adalah orang yang dapat menunaikan solat di awal waktu.. tiada halangan dan urusan untuk menunaikan solat, sentiasa dipermudahkan Allah..

    tidak akan dibebani oleh beban kerja, masalah kekosongan jiwa.. sebenarnya apa yang kita nak cari dalam hidup ni? adakah dengan keceriaan yang lalu dapat mendekatkan diri kita pada Allah? Berapa banyak pula masa kita luangkan untuk diri sendiri? bersendirian menyapa Allah?

    Minta pertolongan dan kasih sayang dari manusia hanya sementara, bila ianya acapkali, manusia akan mudah bosan dan jemu.. tetapi tidak Allah..

    Allah menanti-nanti doa-doa dan pengaduan hamba2 Nya..

    ALLAH kan ada.. ^__^

    ReplyDelete
  16. pernah juga merasa sunyi&sedih.. aiza cuba hilangkannya dengan menyibukkan diri dengan kerja&aktiviti berfaedah..:D

    ReplyDelete
  17. @azstory311

    Thank you Az ppp akan cuba perbaiki spt yg az sarankan ni.. mmg ada kebenarannya dia menanti-nanti doa dari ppp =.='

    ReplyDelete
  18. Assalammualaikum.

    Saya pun rasa apa yang akk rasa kak.. Lupa. Saya terlupa.

    Saya pernah ckp pda diri sndiri, tidak mengharapkan manusia lain untuk membahagia, untuk menceriakan hidup kita..tapi tulah, berharap juga.

    Lupa yang diorang pun manusia, sama mcm saya.

    Kena cari semula Yang ESA..

    ReplyDelete