Makna Di Sebalik Mimpi-Mimpi Kita?

Assalamualaikum, tengah wat pe tu Dek Non?? Ape tengok AF2013?? Aku agak dah... tu masing-masing berangan nak join next AF letuw tul tak? Eleh... malu-malu kunun... ngaku jer le.. kan? Tapi tak salah sebenarnya kalau korang mengimpikan untuk jadi fofular di suatu hari nanti kan?? Bercakap mengenai mimpi ni, aku bukan saja-saja nak perli korang dengan impian korang tu, cuma kadang-kadang dengan impianlah kita mampu mencapai kejayaan. Itu impian tentang cita-cita, tapi apa pulak ceritanya impian yang memang betul-betul korang alami ketika tidur. MIMPI... ye kali ni aku nak share dengan korang tafsiran atau erti di sebalik sesetengah mimpi. Mesti kadang-kadang korang pernah bermimpi pasal ular, pasal rumah terbakar dan lain-lain kan? Sampaikan kadang-kadang mimpi tu, berulang-ulang pulak sampai 3 malam berturut-turut ye dop? Ha!! Jangan citer panjang, meh sini aku nak share dengan korang, apakah tafsiran di sebalik mimpi2 tersebut, dan ini yang menurut Islam. (tapi korang kena ingat, jgn pulak terlalu taksub, sebab kebanyakkan mimpi tu mainan tidur, jangan pulak ada yg jadikan mimpi tu sbg panduan hidup korang lak)... ok jom kita selidik, serba sedikit erti mimpi-mimpi korang tu... BAHAGIAN A dan jangan lupa BAHAGIAN B (mimpi tentang binatang) - suka letuww mimpi ularkan?? ekekekekekek aku nampak permainan korang ^..^


MIMPI BAHAGIAN A

1.Bermimpi menunaikan solat alamatnya akan sempurna kerja di dunia dan akhirat.
2.Bermimpi berlaku perang sabil atau anda akan menunaikan haji alamatnya dosa anda akan diampunkan dunia dan akhirat
3.Bermimpi memasuki masjid haram atau melakukan tawaf di baitulallah alamatnya
anda akan mendapat pahala dan nikmat akhirat dan jika seseorang itu berada
dalam kesakitan ia akan segera sembuh
4.Bermimpi beri sedekah atau zakat fitrah anda akan berasa suka cita dan aman bahagia
5.Bermimpi memohon doa kepada Allah Taala atau membaca qur'an di rumah anda alamatnya anda akan terlepas daripada bahaya atau sempurna sesuatu pekerjaan yang dilakukan
6.Jika bermimpi membaca qur'an dengan suara yang lanjut alamatnya panjang usia anda
7.Jika bermimpi berpuasa alamatnya anda akan mendapat kekayaan atau menjadi orang yang berpakat besar
8.Jika bermimpi diri anda dalam keadaan bersujud alamatnya anda akan bertapa
9.Bermimpi sembahyangkan jenazah memberi alamat anda akan mendapat pahala
di dunia dan akhirat
10.Jika bermimpi melihat pelita atau sesuatu yang menyala menandakan pekerjaan
yang anda lakukan tidak dapat dilakukan oleh orang lain Bermimpi diri atau rumah anda terbakar menandakan anda akan mendapat ilmu kebajikan di dunia dan akhirat
11.Jika bermimpi melihat jalan masuk ke kebun atau sesuatu kawasan alamatnya anda akan mendapat berita yang gembira
12.Jika bermimpi melihat jalan yang lurus memberi alamat anda akan melakukan
segala suruhan Allah Taala Jika bermimpi melihat jalan ke pekan memberi
petunjuk anda akan mendapat keuntungan yang besar
13.Jika bermimpi melihat jalan yang sempit alamatnya anda akan mengalami kesukaran
14.Bermimpi perisai terlalu banyak di rumah anda alamatnya rumah anda dipeliharan daripada sebarang kejahatan
15.Bermimpi mengenai anak panah menandakan anda akan mendapat surat Jika bermimpi diri di panah orang alamatnya anda akan mengirim berita kepada orang
16.Bermimpi memanah kayu menandakan akan berlaku kematian
17.Bermimpi bermain besi memberi alamat sebarang pekerjaan yang dilakukan akan
diakhiri dengan kejayaan
18.Bermimpi bermain dengan senjata menandakan seseorang itu akan mendapat
kebaikan daripada apa yang dilakukan untuk kebajikan Bermimpi mengenai
permata membawa petanda anda akan mendapat harta atau kenaikan pangkat
19.Bermimpi memakai gelang perak di kaki alamatnya anda akan mendapat kebajikan
20.Bermimpi duit terbelah dua alamatnya anda akan bergaduh
21.Bermimpi bertengkolok besar atau berbaju besar anda akan menjadi orang
berpengaruh atau berpangkat besar
22.Bermimpi berkain hijau alamatnya segala kerja yang dilakukan akan mendapat keredhaan Allah Taala. 23.Bermimpi memakai kain memberi alamat anda akan mendapat keuntungan yang besar
24.Jika bermimpi kain di pinggang terkoyak alamat keluarganya akan mati dan kalau terkoyak baju alamat kematiannya
25.Bermimpi mengenai bunyi gendang di dalam rumah alamatnya pekerjaan anda diberkati
26.Jika bermimpi bunyi rebab alamat beroleh kegembiraan dalam hidup
27.Jika bermimpi makan kuih apam alamatnya anda akan mendapat harta dan jika
makan sehidangan dengan raja atau orang besar kehendak anda akan tercapai
28.Bermimpi makan gula alamatnya seseorang akan berduka cita
29.Bermimpi makan makanan masam memberi alamat anda akan sakit atau berduka cita Jika bermimpi memakan ubat alamatnya anda akan berada dalam keadaan aman dan sentosa
30.Sekiranya bermimpi diri anda telah sembuh dari demam, menandakan cita-cita anda akan berjaya.
31.Jika bermimpi muka anda merah atau hitam menandakan anda akan mendapat bahaya.
32.Jika bermimpi gigi anda patah menandakan saudara anda akan mendapat kemalangan atau mati.
33.Jika bermimpi diri anda dipukul orang atau mengalami perdarahan menandakan anda akan kehilangan harta.
34.Jika bermimpi dimarahi guru, menandakan anda akan dimurkai oleh orang-orang besar.
35.Jika bermimpi rumah anda atau rumah orang lain runtuh alamatnya anda akan difitnah.
36.Jika bermimpi naik ke rumah besar atau mahligai yang indah anda akan memperoleh kebesaran di dunia dan akhirat.
37.Jika bermimpi membuat rumah atau dinding alamatnya anda akan memperolehi kekayaan dan selamat dalam kerjaya anda.
38.Jika bermimpi melihat rumah yang tinggi menandakan anda akan berkawan dengan orang jahat
39.Bermimpi tangga rumah patah menandakan anda akan dikhianati
40.Sekiranya di dalam mimpi anda anda berwudhuk alamatnya pekerjaan anda akan
sempurna
41.Jika bermimpi tidak boleh berenang atau sesak nafas yang teramat sangat menandakan anda akan memperoleh harta atau ilmu
42.Sekiranya anda bermimpi berjalan atau berlayar ke sesuatu tempat yang jauh menandakan anda akan dipermuliakan orang
43.Bermimpikan ayam sabung menyambung menandakan anak lelaki anda akan berkawan dengan orang baik 44.Jika bermimpi melihat Allah Taala dengan ketiadaan yang menyerupai baginya
dengan sesuatu , segala kehendak akan diperolehnya dan dialah Wali Allah yang
beroleh kebesaran di dunia dan akhirat
45.Sekiranya seseorang bermimpi melihat Rasulullah s.a.w anda akan masuk syurga
46.Jika bermimpi melihat malaikat Jibrail a.s datang kepada anda, anda akan mendapat pahala di dunia dan akhirat
47.Jika di dalam mimpi seseorang itu melihat titian siratulmustaqim, seseorang itu akan mendapat pekerjaan yang baik dan dijauhi daripada kejahatan
48.Sekiranya bermimpi melihat pendita atau fakir, anda akan dikurniakan sesuatu oleh Allah s.a.w 49.Sekiranya bermimpi melihat lelaki lebih ramai daripada perempuan menandakan anda akan mendapat kebajikan
50.Jika bermimpi memegang dakwat atau kalam, alamatnya anda akan memperoleh isteri, ilmu dan harta yang halal
51.Jika bermimpi mata atau tubuh anda bercahaya alamatnya anda akan memperoleh kebajikan dengan sempurna
52.Jika bermimpi mencukur bulu ketiak menandakan anda akan terlepas dari harta yang ditanggung
53.Jika bermimpi berjumpa dengan orang alim alamatnya anda akan menjadi penghulu besar
54.Jika bermimpi memotong rambut menandakan anda akan bercerai dengan isteri
55.Bermimpi membuang darah menandakan anda akan sembuh dari penyakit
56.Jika bermimpi paras anda mempunyai perempuan alamatnya anda akan
memperoleh harta atau anak
57.Jika bermimpi diri anda mati menandakan anda akan panjang umur tetapi jika bermimpi mati hidup semula alamatnya kehendak anda akan diperoleh
58.Sekiranya diri anda bermimpi dibawa ke kubur alamatnya anda akan beroleh kekayaan
59.Jika bermimpi kanak-kanak datang kepada anda menandakan anda akan memperoleh harta yang banyak

MIMPI BAHAGIAN B

1.Jika bermimpi melihat kambing yang terlalu banyak menandakan pekerjaan anda akan memperoleh rezeki yang halal.
2.Sekiranya bermimpi naiki kuda atau unta, anda akan memperoleh kemuliaan dan kebajikan serta cita-cita anda akan dimakbulkan Allah.
3.Bermimpi naik gajah anda akan dipermuliakan orang dengan kebesaran.
4.Jika bermimpi membunuh gajah anda akan dihormati dan memperoleh kebahagian di dunia dan akhirat.
5.Jika bermimpi melihat gajah berjuang alamatnya orang-orang besar akan berkelahi sesama sendiri.
6.Jika bermimpi harimau datang kepada anda alamatnya anda akan memperoleh kehinaan
7.Jika bermimpi melihat babi atau anaknya menandakan orang itu melakukan pekerjaan terkutuk. Sebaliknya jika bermimpi membunuh babi atau tikus anda akan menunaikan haji atau memperoleh pahala haji.
8.Jika bermimpi pelanduk atau kijang datang kepada anda alamatnya anda akan memperolehi isteri yang jahat.
9.Jika bermimpi lebah bersarang dalam telaga atau sarangnya jatuh dalam telaga menandakan anda akan dipermuliakan orang
10.Sekiranya bermimpi anda ditangkap harimau, alamatnya anda akan diperdayakan orang
11.Bermimpi memandikan binatang menandakan seseorang itu akan sakit atau mendapat kebinasaan atau kehilangan sesuatu
12.Jika bermimpi melihat terlalu banyak ayam di bawah rumah anda atau di dalam kampung anda akan beroleh orang gaji atau hamba yang baik
13.Jika bermimpi bermain telor ayam menandakan anda akan berkawan dengan orang-orang jahat
14.Jika anda bermimpi bermain dengan burung hantu di rumah atau berhampiran dengan rumah anda  menandakan ahli keluarga anda akan meninggal dunia
15.Sekiranya anda bermimpi burung merak datang kepada anda lalu anda tangkapnya menandakan anda akan memperoleh kekayaan atau mendapat anak lelaki
16.Jika bermimpi lebah, lalat atau nyamuk terlalu banyak alamatnya orang ramai akan berhijrah ke tempat anda
17.Jika bermimpi burung terbang ke rumah anda kemudian terbang ke rumah orang lain menandakan anda akan berduka cita
18.Bermimpi burung putih datang ke rumah menandakan anda akan memperoleh isteri yang budiman atau mendapat rezeki
19.Jika bermimpi menunggang naga menandakan semua kehendak diperoleh
20.Jika bermimpi dililit ular seluruh badan menandakan sesuatu yang buruk akan berlaku
21.Bermimpi kutu atau hama melekat di badan atau pakaian menandakan anda akan mendapat bencana
22.Bermimpi disengat binatang bisa menandakan anda akan mendapat kecelakaan
23.Jika bermimpi dipatuk ular seseorang itu akan mendapat suami atau isteri
24.Bermimpi makan telor ayam, pisang atau minyak alamatnya akan memperoleh keuntungan
25.Bermimpi memukat ikan alamatnya anda akan menjadi kaya atau mendapat keuntungan yang berlipat kali ganda
26.Bermimpi mencari burung alamatnya anda akan mendapat keuntungan dan dimurahkan rezeki 27.Bermimpi mendapat terlalu banyak najis menandakan anda akan kekurangan harta
28.Bermimpi mengenai najis besar menandakan anda akan mendapat kerugian
29.Jika bermimpi makan tahi alamatnya anda akan memperoleh harta yang halal dan akan sembuh dari penyakit
30.Jika bermimpi mencium bau kasturi atau anbar alamat orang itu akan sakit Bermimpi tubuh anda direnjis air mawar menandakan anda akan mendapat harta

kekayaan yang halal

P/S: Segala yang baik datang dari Allah dan yang buruk dari kelemahan diri kita sendiri.


Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

18 comments:

  1. Assalammualaikum... PPP,

    tafsiran mimpi yang terlalu meluas pehhh... penat nak baca sampai habis ..mselim3 baca 3/4 daripada artikel...artikel menarik...

    mselim3

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum... PPP,

    tafsiran mimpi yang terlalu meluas pehhh... penat nak baca sampai habis ..mselim3 baca 3/4 daripada artikel...artikel menarik...

    mselim3

    ReplyDelete
  3. @Mohd Selim Zainal

    wsalam selim inipun sebenarnya baru bunga-bunga dia jer hu hu hu... ada yg lagi details tpi x muat nak letak dlm satu entri ni ^_^ thks ya singgah and baca

    ReplyDelete
  4. kalau bermimpi berperang dengan zombi, macam mana pulak? aritu bermimpi sebegitu... *tak basuh kaki sblom tidur*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miko itu tandanya terlampau byk men game the walking dead huhuh kbai

      Delete
  5. Anonymous26/9/13

    Aku pernah mimpi bunuh ular hitam hahaha.. agaknya apa makna tu datin...


    Nong andy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datin menurut firasat aku sama de ko nk jd kaya atw ko nak jadi peniup serunai yg panggil ulau ekekek kbai

      Delete
  6. nong,

    kalau tak silap la, kalau bermimpi berkaitan dgn ular ni, ada kaitan dgn rezeki jatuh bergolek n ada kaitan dgn jodh~

    #lupa baca mana. kalau tak silap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miko klw kaya tu x mustahil klw yg lagik satu tu.... Kemaheng datin lol

      Delete
  7. aku pernah mimpi dikelilingi ngan buaya2 dlm dorm.. masa tu aku dok katil atas... ape la maksudnya...huhu

    ReplyDelete
  8. @Dik bee

    aku teka mukin x lama lagi ko akan bertukar menjerupai buaya tembaga lol kbai :P

    ReplyDelete
  9. saya tak suka mimpi....biasanya mimpi yg saya dapat akan jadi kenyataan 2@3 tahun kemudian. kalo mimpi tu ok, ok lah...
    kalo mimpi tu buruk???

    tapi kalo saya dapat mimpi pelik2 biasanya saya abaikan aje

    ReplyDelete
  10. @Telor Power

    Kan?? tpi mostly mimpi tu mainan tidur...

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum kak.

    2,3 tahun lepas, kerap juga saya mimpi berkaitan air. Dilanda bah, saya terjatuh dalam laut, saya selamatkan org dri lemas, saya sendiri berenang bersungguh2 tpi still tak sampai permukaan..

    Sampai skrg, mimpi2 tu semua masih jelas lagi..saya tertanya juga apa maknanya..

    ReplyDelete
  12. sunat berwuduk sblutidspy dpt mmpi yg baik2 aje..

    ReplyDelete
  13. Anonymous25/3/14

    My brother suggested I might like this website. He used to be
    entiirely right. Thhis publish actually made my day.
    You cann't consider just how much time I had spnt for this info!
    Thanks!

    My web blog :: online casino nederland

    ReplyDelete
  14. seorang perempuan telah bermimpi di datangi oleh seorang perempuan tua (mak kepada bekas kekasih lama nya) bersama seorang perempuan muda (isteri kepada bekas kekasih lama nya itu).perempuan tua itu yang duduk atas kerusi roda di tolak degang perlahan oleh perempuan muda terus menhampiri perempuan yang bermimpi tadi.setelah menhampiri perempuan tua terus mengengam tangan perempuan yang bermimpi dan merayu dalam tangisan agar menerima anak nya kembali dalam hidup perempuan yang bermimpi tadi.boleh tolong jelaskan apakah maksud d sebalik mimpi itu....

    ReplyDelete