Singkap Rahsia Peribadi Melalui Huruf Dari Pangkal Nama

Assalamualaikum, hu hu hu korang sume ada sihat? Bagus, kalau ada yang tak sihat sila makan obat atau gi klinik, aku nak tolong ubatkan pun bukanya aku doktor ye dak? Ok... kan aku dah cakap aku akan buat comeback kan? Jadi ini adalah entri aku selepas aku buat entri makan-makan hari tu kat KOKOPELLI

Hari ni tak yah la citer pasal makan jer kan?? Muak pulak rasanya. Apa kata hari ni, kita ubah selera pulak. Kita singkap... bukan singkap tudung saji mahupun singkap kain Kak Pah ye... Harap kak long. Ha ha ha ha, Apa kata kita kaji peribadi kita dengan kaedah merujuk dari pangkal nama. Haaaa! Korang pernah seledik tak perangai korang ni sebenarnya macam mana punya jenis manusia? Ok, ni la aku nak share ni. Benda ni dah  lama dah aku nak share, cuma tak sempat-sempat nak update entri jer. Ini aku dapat masa aku selak-selak google hari tu. So aku rasa macam menarik jugak utk dikongsikan. 

Betul 100% tu, aku tak pasti la kan. Tapi bila aku kaji dengan nama aku sendiri... hurm memang tepat pung.... la la la la la... nasib banyak positive dari negativenya... so korang dah ready tak, nak singkap tingkah laku korang yg sebenar?? hu hu hu jom!


MACAM MANA CARANYA? BUAT MCM KAT BAWAH NI:

NOR ZAIMAH = N + Z = KEPUTUSAN

N - Baik hati dan rapi dalam berpakaian.. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya, mudah bersedih hati dan kurang percaya diri
Z - Pandai berjenaka dan menyesuaikan diri dalam pergaulan. Suka disapa terlebih dulu dan gemar menonjolkan diri.

-------------------------------------------------------------

A - Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.

B - Selalu tenang dalam menghadapi masalah yang rumit dan membahayakan dirinya adalah ciri penampilannya. Mereka juga sangat setia dan penyabar, yang menjadikannya amat disenangi dalam pergaulan. Kelemahannya, sangat mudah tersinggung.

C - Ramah dan pandai berbicara. Ini yang menjadikannya popular di kalangan rakan-rakan. Mereka tidak bersungguh dalam bertindak dan selalu menganggap masalah yang dihadapi adalah remeh.

D - Pendiam, bercakap hanya bila perlu. Sopan, berdisiplin dan kuat bekerja. Kelebihannya itulah yang menghasilkan kejayaan dalam mencapai cita-cita. Kelemahannya adalah selalu bimbang dan sukar mempercayai orang lain.

E - Pandai dan penuh pertimbangan dalam menjalankan tanggung jawab. Sikapnya periang bila hatinya senang, tetapi suka berdiam diri apabila hatinya gundah dan boleh membuatkan hati orang lain terluka.

F - Punya pendirian yang teguh, tidak mudah goyah dan keras kepala. Mereka juga sukar memaafkan. Tidak setia dan amat berhati-hati bila berbelanja.

G - Kerap murung dan bersedih hati. Pendiriannya mudah dipengaruhi. Tekun belajar ketika rakannya bermalas-malasan dan sebaliknya suka bermalas-malasan ketika rakannya sedang tekun.

H - Mudah simpati, bahasanya lemah-lembut. Tidak pernah melukai perasaan orang lain. Selalu tergesa-gesa dalam melakukan pekerjaan, suka berkhayal dan bercita-cita terlalu tinggi.

I - Suka memendam perasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.

J - Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan. Mudah merasa ragu dalam membuat keputusan dan tidak tegas.

K - Pandai berjenaka. Hari-harinya sentiasa ceria walaupun perasaannya gundah. Kelemahannya suka bercerita rahsia sendiri.

L - Ramah dan pandai bergaul dan mempunyai ramai kawan. Tidak suka bergosip dan mencampuri urusan orang lain. Amat berhati-hati bila berbelanja. Kelemahannya, tidak menepati masa.

M - Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan berontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya, boros dan keras kepala.

N - Baik hati dan rapi dalam berpakaian.. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya, mudah bersedih hati dan kurang percaya diri

O - Serba boleh. Suka memendam perasaan dan permasalahan serta sukar mempercayai orang lain. Akibatnya ramai yang menggapnya sombong dan suka memilih teman.

P - Pandai berjenaka dan selalu ceria. Punya banyak idea dan sangat kreatif. Sering melakukan sesuatu yang belum dilakukan orang lain.. Agak pendendam dan boros.

Q - Setia dan mudah memaafkan orang lain. Suka meluangkan waktunya untuk kawan-kawan. Keras kepala, sukar diatur dan mudah emosi.

R - Pendiam dan bercakap hanya bila perlu. Tekun dengan kerja yang disukai dan bersungguh-sungguh dalam mengejar cita-cita. Suka mengkritik. Dan sukar mengawal bicara ketika marah.

S - Pandai dan tekun dalam mengejar cita-cita. Tidak suka pada orang yang suka memungkiri janji. Kelemahannya mudah tersinggung selain sukar menahan emosi. Jika sudah emosi marahnya meledak-ledak.

T - Sangat berdisiplin. Selalu mengerjakan sesuatu menurut aturan buku. Tidak suka mengelamun atau bermalas-malasan. Suka menonjolkan diri selain senang gugup, terutama bila bersalah.

U - Suka berterus-terang dan menyendiri. Naif baginya merugikan orang lain. Tidak tahan dengan kritikan dan kurang pandai menyusun kata-kata jika berbicara didepan orang ramai.

V - Tutur katanya lembut dan pemalu. Pandai meyesuiakan diri. Selain itu, mereka juga pandai menguasai orang disekitarnya dengan cerita-cerita yang memikat. Tidak suka berterus terang.

W - Ramah dan mudah simpati. Sikapnya amat menawan. Punya toleransi yang tinggi dan ringan tangan. Keras kepala dan sukar diatur, tetapi hatinya boleh dilembutkan dengan kesabaran dan kelembutan.

X - Budi pekertinya halus. Suka melakukan pekerjaan sosial. Mudah tersinggung dan tidak akan berbaik dengan mereka yang menyinggungnya.

Y - Pendiam dan tidak suka menonjolkan diri. Ramai menganggapnya sombong walaupun sebenarnya mereka adalah sahabat yang baik. Tidak berani mengemukakan pendapat.

Z - Pandai berjenaka dan menyesuaikan diri dalam pergaulan. Suka disapa terlebih dulu dan gemar menonjolkan diri.



Nuzime Si Pari Pari Putih

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

34 comments:

  1. M + N = err... *garu2 kepala*

    ReplyDelete
  2. @kopi pasta

    wakakakakka miko walaupun x 100% tapi ttp ada yg sama ekekeke ^_^

    ReplyDelete
  3. A+Z+S = Hampir sama. haha..

    ReplyDelete
  4. @Phat

    hamboi... Phat ko baca ni ko x emo kan?? lol

    ReplyDelete
  5. Pandai kreatif.. Suke kelembutan.. Memberontak bile dikongkong.. Senang jadi kawan.. Boros.. Keras kepala.. Pandai wat lawak.. Suke cite rahsia sendiri.. Err.. Baik hati. Tolong ikhlas.. Mudah sedih hati.. Tak percaya diri.. Hmm..

    ReplyDelete
  6. Pandai kreatif.. Suke kelembutan.. Memberontak bile dikongkong.. Senang jadi kawan.. Boros.. Keras kepala.. Pandai wat lawak.. Suke cite rahsia sendiri.. Err.. Baik hati. Tolong ikhlas.. Mudah sedih hati.. Tak percaya diri.. Hmm..

    ReplyDelete
  7. Pandai kreatif.. Suke kelembutan.. Memberontak bile dikongkong.. Senang jadi kawan.. Boros.. Keras kepala.. Pandai wat lawak.. Suke cite rahsia sendiri.. Err.. Baik hati. Tolong ikhlas.. Mudah sedih hati.. Tak percaya diri.. Hmm..

    ReplyDelete
  8. Pandai kreatif.. Suke kelembutan.. Memberontak bile dikongkong.. Senang jadi kawan.. Boros.. Keras kepala.. Pandai wat lawak.. Suke cite rahsia sendiri.. Err.. Baik hati. Tolong ikhlas.. Mudah sedih hati.. Tak percaya diri.. Hmm..

    ReplyDelete
  9. Pandai kreatif.. Suke kelembutan.. Memberontak bile dikongkong.. Senang jadi kawan.. Boros.. Keras kepala.. Pandai wat lawak.. Suke cite rahsia sendiri.. Err.. Baik hati. Tolong ikhlas.. Mudah sedih hati.. Tak percaya diri.. Hmm..

    ReplyDelete
  10. Pandai kreatif.. Suke kelembutan.. Memberontak bile dikongkong.. Senang jadi kawan.. Boros.. Keras kepala.. Pandai wat lawak.. Suke cite rahsia sendiri.. Err.. Baik hati. Tolong ikhlas.. Mudah sedih hati.. Tak percaya diri.. Hmm..

    ReplyDelete
  11. Pandai kreatif.. Suke kelembutan.. Memberontak bile dikongkong.. Senang jadi kawan.. Boros.. Keras kepala.. Pandai wat lawak.. Suke cite rahsia sendiri.. Err.. Baik hati. Tolong ikhlas.. Mudah sedih hati.. Tak percaya diri.. Hmm..

    ReplyDelete
  12. @kay_are

    klw hujung2 tu... hmm tu betul le tuw kan? bukan diam tandnya setuju ke? hu hu hu kbai :P

    ReplyDelete
  13. s + m : dua macam emosi jer.. hikhik.. lama xjenguk sini..

    ReplyDelete
  14. @Puan Mell

    Selamat menjenguk kembali wakakakakak ^_^

    ReplyDelete
  15. Kalau nama lahir lain dan nama skrg lain so cam ne..nak ikut mana tu rasanya...

    ReplyDelete
  16. Tengku Ahmad Hafiz = TAH

    ReplyDelete
  17. Kalau nama lahir lain dan nama skrg lain so cam ne..nak ikut mana tu rasanya...

    ReplyDelete
  18. Y - Pendiam dan tidak suka menonjolkan diri. Ramai menganggapnya sombong walaupun sebenarnya mereka adalah sahabat yang baik. Tidak berani mengemukakan pendapat.

    macam btol jek.. ekeke.. now kene keluar dari kepompong. lalalala :)

    ReplyDelete
  19. ishhh tak kena, tak kena...huhu

    ReplyDelete
  20. A - Pemalu lagi segan..kekeke

    ReplyDelete
  21. InsyaAllah ayang baik hati dan suka tolog org tanpa mintk balasan. Serius, ayang kurang keyakinan diri dan psikologi selalu drop until zero

    ReplyDelete
  22. Eh.. x betul.. x betul...

    ReplyDelete
  23. M - Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan berontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya, boros dan keras kepala.
    S - Pandai dan tekun dalam mengejar cita-cita. Tidak suka pada orang yang suka memungkiri janji. Kelemahannya mudah tersinggung selain sukar menahan emosi. Jika sudah emosi marahnya meledak-ledak.

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum, singgah dan follow di sini. Jemput ke blog saya pula ya.

    ReplyDelete
  25. Assalammualaikum... PPP,

    nice sharing...

    mselim3

    pls: M + S..huhuhu

    ReplyDelete
  26. M - Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan berontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya, boros dan keras kepala.

    D - Pendiam, bercakap hanya bila perlu. Sopan, berdisiplin dan kuat bekerja. Kelebihannya itulah yang menghasilkan kejayaan dalam mencapai cita-cita. Kelemahannya adalah selalu bimbang dan sukar mempercayai orang lain.

    ada betol ada salah.ekekeke

    ReplyDelete
  27. H - Mudah simpati, bahasanya lemah-lembut. Tidak pernah melukai perasaan orang lain. Selalu tergesa-gesa dalam melakukan pekerjaan, suka berkhayal dan bercita-cita terlalu tinggi.

    #ko rasa betul ke ciri2 tu ngan aku??? sila jawab ngan jujur...ekeke

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum.

    Kak..saya huruf N..ekekeke. Ada yg betul,hehehe

    ReplyDelete
  29. L + H.. lalalalalalala

    ReplyDelete
  30. N + F = errrr, ein setia la! hihi

    ReplyDelete
  31. Thanks banget infonya :)

    ReplyDelete