Simpan Dulu Senyum Ko Tu Boleh??

Aae Eh?? Munyik macam mareh jer tuh PPP... ko hokeh ke ari ni?? Keh keh keh muka aku ni nak marah?? Apa kes kan?? Mana ada marah... aku tak marah, nasehat... Ko hade?? Ahaks... korang tau tak dalam minggu ni "hati aku saban hari telah di curi", dalam seminggu tu, boleh kata non stop jugek le... blog PariPariPutih aku ni ditag, direview, dishare, direnung dan ditenung, oleh mata-mata yang menyembunyikan diri di sebalik tirai kamar parparipariputih... kelassssss ko Nok! Ha ha ha (rasa gabra pun hade, excited pun hade, macam-macam rase le... macam rasa ikan masak 3 rasa pun hadeh neh...) 

Hebat sangat ke blog PariPariPutih ni?? Mungkin kot (keh keh keh sila terjun tirus, dalam kolam dan lemaskan diri korang dengan "keangkuhan" tegar aku ni.. ha ha ha), Astga... Ya Allah... ampunkan hamba mu, yang sering alpha ni... (sesungguhnya aku tidak mahu tergolong dalam golongan yang lupa daratan)... ^^

Ko tau sebab apa aku jadi GABRA?? Tak tentu hala macam Lipan kehilangan kedua-dua belah kaki-kakinya (lipankan banyak kaki), sebab... sebab... IDOLA aku yang pernah ku puja di suatu ketika dahulu, malah sehingga hari ini... telah meng"SHARE" blog paripariputih dalam FB dea.... (aku rasa nak pengsan bila dapat tahu)... Dan yang paling aku rasa miracle sangat-sangat, selalunya aku akan dapat tahu daripada orang lain (that's why I always believe miracles do happened). Semalam aku didatangi oleh satu pesanan di timeline FB aku from my ex colleague:


Mula-mula aku tak caya... aku tanya dia which Ujang you were referring to?? Dia siap bagi link.. dua tiga kali aku bukak page tu, mula-mula aku tak perasaan memang itu blog Kartunis UJANG... then bila aku tengok lagi sekali, baru la betul....  hummm speechless masa tu ^^ (patut la bila aku tengok view count entri aku pasal JUARA PUJAAN SIRAP, tu sampai dah 591 setakat hari ni)... Ni way citer panjang pun buat apa... jom le tengok screen shot... yang aku kidnap dari FB UJANG ^^



Pada korang yang tak kenal siapa UJANG (dalam bulatan) ini la dia orangnya, dia dulu terkenal dengan cerita AKU BUDAK MINANG... tapi sekrang dia active MEMANCING :) dan yang lain2 tu adalah kartunis-kartunis lain yang jugak bernaung dalam produksi yang sama (dulu la skrg tak tau lak den)


AKU MASIH BERHARAP AGAR UJANG AKAN TERUS BERKARYA, KERANA BAKAT DIA TERLALU MAHAL UNTUK DISIA-SIAKAN BEGITU SAJA....

dulu.kini.dan.selama-lamanya@paripariputih.blogspot.com

Unknown

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

4 comments:

  1. wah..hebat..ada promoter g..hehe

    ReplyDelete
  2. aku budak minang

    femes dulu masa zaman saya kanak2

    =)

    ReplyDelete
  3. Majalah UJANG nie siapa x kenal kan...dulu terkenal...
    PPP nie rupanya juara pujaan sirap dah...x sangka ...PPP nie bukan orang sembaranglah...

    daripada peminat ujang...ingat masa dulu2...heheh

    ReplyDelete
  4. dulu aku suka baca majalah ujang, Apo? dan gila-gila :)

    ReplyDelete